БІЗНЕС В ДУМКАХ І ЛЮДИ В СЕРЦІ
Ми дивимось у майбутнє і турбуємось про системне навчання і розвиток співробітників. У Lantmännen Business Academy ми проводимо щомісячні тренінги для лідерів компанії. Мета — створити самоорганізовану команду.

Цінний досвід Lantmännen Axa
Ірина ПРОНІНА, директорка з персоналу і правових питань в Lantmännen Axa
Міжнародна компанія Lantmännen вже понад 33 роки виробляє сухі сніданки і перекуси для українців. Ваші діти точно смакували кульки «START!», а ви брали хлібці Finn Crisp для брускети чи вівсянку швидкого приготування і батончики AXA в дорогу.
Наша місія — забезпечувати населення України якісними й смачними продуктами харчування. І команда компанії, яка налічує 214 працівників, з гідністю виконує цю щоденну відповідальну роботу. Завдяки самовідданій і злагодженій праці нашої команди ми відновили ланцюги поставки продукції в магазини вже на четвертий день повномасштабного вторгнення рф в Україну.
Історія компанії розпочалася у 1936 році з будівництва Бориспільського заводу, де розміщена перша лінія з виробництва сухих сніданків в Україні. Ця лінія була інвестицією Великої Британії в розбудову економіки нашої країни. Як нам це вдалося? Наша корпоративна культура передбачає горизонтальну організацію. Це означає, що рішення слід приймати на місці. Кожен працівник розуміє, що саме знаходиться в його компетенції, і має повноваження самостійно приймати рішення. Такий лад дає можливість уникати додаткових вертикальних узгоджень і запитів. Це дозволяє більш гнучко і швидко реагувати на виклики сьогодення.
Серед усіх ініціатив і проєктів компанії ми маємо п’ять важливих рішень, які запровадила Lantmännen як відповідальний роботодавець в Україні. Це швидке реагування менш ніж за добу; рюкзак-рятівник, укомплектований всім необхідним, який ми подарували кожному працівнику; власний пункт незламності (на підприємстві можна погрітися, залишитися на ночівлю, випити гарячого чаю або приготувати їжу, зарядити телефон і ноутбук); свідоме ставлення до безпекових заходів (у систему можна вносити будь-які загрози — від слизької підлоги до питань безпеки і якості продукції; 86,4 % співробітників вважають, що відповідальність за ризики на підприємстві — це відповідальність кожного працівника); підтримка фізичного й ментального здоров’я. У нас весь час з’являється щось нове, тому що ми постійно вдосконалюємо бізнес-процеси і впроваджуємо програми розвитку команди.
Lantmännen пропонує гідні умови праці й соціальну захищеність для своїх співробітників. Це цікаві проєкти і підтримка в інноваційних ідеях; офіційне працевлаштування і конкурентна оплата праці; постійне навчання і розвиток у Lantmännen Business Academy; корпоративні заходи й позитивна робоча атмосфера; перспективи професійного росту; ефективне лідерство; стабільність; медичне страхування і релаксуючий масаж на підприємстві; онлайн-консультації з психологом; програми для дітей співробітників.
Ще в 1998 році ми створили бренд «START!». Це був перший бренд сухих сніданків. З того моменту компанія багато працювала над безпекою і якістю продуктів, ми дотримуємося стандарту безпечної якості з оцінкою «А». Культура харчової безпеки на підприємстві побудована таким чином, що система управління якості сертифікована згідно стандарту BRC. Це один із найкрутіших міжнародних стандартів. Ми багато експортуємо у країни ЄС, і без цього сертифікату було б просто неможливо, адже вимоги до безпеки дуже високі.
Виробництво продукції нашої компанії складається з наступного асортименту: гранола, батончики, снеки, хлібці, сухі каші швидкого приготування. А також продукти «START!» для дітей: фігурки, пластівці, подушечки.
Співробітники працюють на підприємстві нашої компанії в середньому одинадцять років, адже тут побудована стійка корпоративна культура. Працівники компанії так співвідносяться до трьох груп поколінь: Х (1960 – 1979 року народження) – 96 осіб, Y (1980 – 1994 р.н.) – 96 осіб і Z (1998 – 2005 р.н.) – 22 особи.
Компанія турбується про ментальне здоров’я та емоційний стан своїх колег, тому запровадила масажний кабінет у себе на підприємстві, здійснює психологічну підтримку і медичне страхування, а також має корпоративний дитячий садок «Мудрик» для дітей працівників.
Ми дивимось у майбутнє і турбуємось про системне навчання і розвиток співробітників. Нещодавно ми створили корпоративну бізнес-академію. У Lantmännen Business Academy ми проводимо щомісячні тренінги для лідерів компанії. Це воркшопи, сесії фасилітації на актуальні теми, тренінги, майстер-класи. У нашій корпоративній академії є загальні навчальні заходи і заходи, спрямовані на керівників операційного підрозділу. Мета — створити самоорганізовану команду.
Наведу лише кілька прикладів наших навчальних заходів в Lantmännen Bиsіness Academy.
Фасилітація для працівників операційного відділу на тему «Критерії величної команди». На цьому заході ми працювали над визначенням і розумінням основних критеріїв, які роблять команду величною й ефективною. Кожен учасник мав можливість поділитися своїми інсайтами і досвідом. Ми зробили важливі висновки і підвищили енергію спільної взаємодії.
Воркшоп на тему «Розвиток емоційного інтелекту» провела наша менеджерка з навчання й розвитку Валентина Міхова. Емоційний інтелект — це важлива навичка, яка допомагає краще розуміти себе і бути більш ефективним. Емоції супроводжують нас постійно — вдома, на роботі, під час ділових зустрічей і спілкування з колегами. В ході навчання ми дізналися, як працювати зі шкалою емоційних тонів, визначили, що таке емоційний інтелект і яким є його рівень у кожного в нашій команді. Знання, отримані на воркшопі, допоможуть нашим співробітникам виявляти потреби інших, відкрито говорити про власні емоції і розвивати емпатію.
Воркшоп на тему «Продаж непопулярних рішень». У своєму житті ми щодня стикаємось із ситуаціями, коли потрібно продавати своєму оточенню непопулярні ідеї чи рішення. Це можуть бути робочі питання, які пов’язані зі змінами в робочих процесах, або ж особисті життєві ситуації. Саме тому ми обрати таку тему для нашого воркшопу, на якому ми розглянули дієвий алгоритм і закріпили його на практиці.
Зустріч з топ-менеджерами на тему «Найяскравіший факап чи корисний досвід?». На цьому заході ми мали можливість почути цікаві історії від наших топ-менеджерів. Після невдач і викликів можна набути найціннішого досвіду і засвоїти найкращі уроки. Наші топ-менеджери поділилися своїми провалами в роботі та історіями про те, як вони перетворили невдачі на позитивні висновки і якісний досвід. Учасники зустрічі також мали можливість поділитися своїми історіями та думками і поставити питання спікерам на цю тему. Зустріч була щирою і надихаючою! Упевнена, що ця подія залишилася в пам’яті кожного співробітника компанії.
Воркшоп на тему «Зворотний зв’язок високої якості». Ця тема є важливою для розвитку нашої корпоративної культури. Ми познайомилися з терміном «Зворотний зв’язок високої якості»; зрозуміли, як надавати такий зв’язок і як його приймати; познайомилися з техніками BOFF і «Бутерброд». Воркшоп провела наша менеджерка з навчання й розвитку Валентина Міхова. Приємно, що маємо таких драйвових внутрішніх тренерів, які готові ділитися досвідом, дієвими практиками і техніками.
Терціальні збори менеджменту. Для згуртованої роботи команди ми системно проводимо драйвові збори менеджменту. Збори за чотири місяці роботи називаються терціальні. Для нас дуже важливо, щоб усі працівники компанії розуміли, які конкретні цілі ставить бізнес і які проєкти ми реалізовуємо в різних напрямках діяльності. Такі спільні зустрічі дозволяють отримати ефект синергії від співдії, мотивують на нові звершення. Особливою частиною зборів є навчальна складова. На одній із таких зустрічей бізнес-тренерка Олена Сисоєва провела захоплюючий тренінг на тему «Мислення росту!».
Ми встигаємо не тільки розробляти і впроваджувати інноваційні технології менеджменту в нашому офісі та на нашому виробництві і наповнювати корпоративні акаунти компанії якісним сучасним контентом, а й ділитись цим досвідом на професійних заходах. Це дозволяє усвідомити й структурувати впроваджені проєкти, отримати публічне визнання, мотивацію і натхнення для подальшого розвитку.
На бізнес-форумі «Інновації в комунікаціях. Енергія єдності» ми отримали визнання у номінації «Інноватор року» і були відзначені нагородою у вигляді Дерева життя. А в конкурсі «Найкраще корпоративне медіа України 2023» наша команда отримала гран-прі в номінації «Корпоративна сторінка в інстаграмі» за сучасний динамічний стиль, системне висвітлення соціальних ініціатив компанії, підвищення лояльності зацікавлених сторін.
Ми допомагаємо місцевим громадам. Lantmännen Cerealia отримала нагороду від Бориспільської державної адміністрації Київської області. Номінація «За вагомий внесок в соціально-економічний розвиток Бориспільського району» — це для нас почесне визнання, адже компанія справді робить багато для того, аби підтримати благоустрій громади зокрема і держави загалом. Ми не тільки сплачуємо податки, а й активно надаємо допомогу всім, хто її потребує.
У 2023 році компанія Lantmännen Axa увійшла до складу 50 найкращих роботодавців по версії «Діло.ua». Компанія співпрацює з більш ніж 30 різними фондами, відправляє продукцію ЗСУ, переселенцям. Компанія потужно тримає продовольчий фронт. Тільки за 2022 рік ми відвантажили 187 тонн сировини і готової продукції на гуманітарні потреби. Підтримка ЗСУ здійснюється на постійній основі, і ми передаємо все, що в наших силах: продукцію, палети, мішки і багато чого іншого. У нас також є мобілізовані співробітники, з якими ми підтримуємо постійний зв’язок і яким надаємо постійну допомогу. Ми пишаємося нашими співробітниками, які проявляють особисту ініціативу і ведуть індивідуальну волонтерську діяльність. Вони печуть хліб для ЗСУ, допомагають місцевим благодійним організаціям і активно донатять на перемогу.
Сьогодні ми обрали напрямок підприємницького мислення, що означає наявність відкритого розуму і критичного мислення з умінням шукати рішення, а не проблеми.
А закінчити свій огляд хочемо наступними настановами. Для розвитку підприємницького мислення варто розвивати п’ять якостей, навичок, станів і рис: здатність вчитися на невдачах і наполегливість; уміння переконувати і наявність творчого мислення; позитивний психологічний настрій; внутрішня мотивація і драйв. Бажаю читачам розвивати ці риси у повсякденному житті, щоб бути ще стійкішими й ефективнішими на робочому місці у своїй компанії.
Якщо ви хочете побачити більше прикладів і отримати додаткові ідеї для професійного розвитку, переходьте на наші соцмережі: