Форум «Інновації в комунікаціях. Енергія єдності 2023»
Визначили загальні висновки і ключові напрями змін у корпоративних комунікаціях. Більш детально і на конкретних кейсах своїм досвідом поділились на форумі представники і представниці компаній — галузевих лідерів.

Вектори трансформації в корпоративних комунікаціях
Асоціація корпоративних медіа України в надихаючому просторі Fairmont Grand Hotel Kyiv провела бізнес-форум «Інновації в комунікаціях. Енергія єдності» і підбила підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2023».
Бізнес впроваджує цифрові інновації, більш активно застосовує штучний інтелект, динамічний відеоформат, прямі етери для комунікації між компанією і споживачами, топ-менеджерами і співробітниками. Змінюється tone of voice, компанії додають у комунікації людяність, доречний гумор, харизматичну самоіронію, сучасний смачний український сленг. Головними тематичними векторами є відображення підтримки ЗСУ; інвестиції у відбудову країни; стабілізація емоційного стану працівників; подальший професійний розвиток і навчання команди; висвітлення новин бізнесу (впровадження інновацій, розширення географії присутності, нові сервіси і продукти тощо).
Загальні висновки і ключові напрями змін у корпоративних комунікаціях визначила Оксана ТОДОРОВА, організаторка події, президентка Асоціації корпоративних медіа України:
— Компанії не лише вистояли у цей важкий кризовий час, але й зміцніли. У цьому році в конкурсі «Найкраще корпоративне медіа України — 2023» взяли участь сильні проєкти, які наочно відображають стан корпоративних комунікацій. Є навіть такі, що значно випереджають час, впроваджують інновації, зухвало ламають застарілі стереотипи в маркетингових стратегіях і тактиках. Аналізуючи проєкти колег, можна визначити наступні ключові вектори розвитку і трансформації інструментів і технологій в корпоративних комунікаціях. Компанії поступово перетворюються на медіахолдинги, які створюють професійний контент і поширюють його з урахуванням уподобань цільової аудиторії, з розумінням особливостей формату медіа і специфіки конкретної соцмережі. Від кількох каналів комунікації в соцмережах компанії впевнено переходять до створення корпоративної інформаційної екосистеми, налагоджують прямі комунікації із зацікавленими сторонами, постійно прислухаючись до відгуків стейкхолдерів. Компанії створюють портали із багатовекторними можливостями. Бізнес шукає і знаходить нові формати для мотивації аудиторії (наприклад, відкриває віртуальні магазини корпоративного мерчу, у яких працівники можуть придбати продукцію з лого компанії і розрахуватись корпоративною валютою), розширює коло амбасадорів бренду за допомогою челенджів, відкриває корпоративні університети.
Більш детально і на конкретних кейсах своїм досвідом поділились на форумі представники і представниці компаній — галузевих лідерів. Розпочали захід із макроекономічного рівня, економічних досліджень і футурологічних прогнозів.
Валерій ПЕКАР, президент компанії «Євроіндекс», викладач Києво-Могилянської (kmbs) та Львівської (LvBS) бізнес-шкіл, розповів про головні умови перемоги України і роль бізнесу в стабілізації економіки, презентував результати форсайтів.
Андрій ДЛІГАЧ, бізнес-стратег, голова Advanter Group, професор і викладач, надіслав організаторам форуму відео з презентацією, в якій розглянув макроекономічну ситуацію, презентував результати кількох досліджень. Переглянути відео ви зможете на каналі Асоціації в ютубі. Длігач порадив, на що спиратись під час планування майбутнього, розповів, яка маркетингова стратегія дає позитивний результат і чому корпоративні комунікації відіграють важливу роль у формуванні іміджу і репутації сучасного бізнесу.
Далі відбулась панельна дискусія «Тренди та інновації в комунікаціях», у якій взяли участь провідні фахівчині з маркетингу і піару.
Тетяна КОЛЕСНИК, керівниця сектору КСВ ПУМБ, розповіла про подробиці проєкту «БезуМОВНА підтримка»:
— Це багатовимірний проєкт з інноваційною складовою, у якому банк зосередився на розв’язанні клієнтоцентричних, репутаційних і соціальних завдань. Екосистема проєкту складалася з наступних складових: герой проєкту — Соловейко; мотиваційна програма в чат-боті для клієнтів, не клієнтів і співробітників; власне YouTube-шоу «Безумовно, українською» (вісім випусків); спеціальний випуск «Солов’їне шоу» на тему фінансової української; пранк у тіктоці у відділенні банку з Антоном Мурафою; тулбокс для відділень банку з яскравими рекламними матеріалами і безуМОВНІ помічники — співробітники у відділеннях.
Ніша, яку зайняв банк у цьому проєкті, є унікальною. Безумовна підтримка — це потужний приклад лагідної українізації. Банк вже розробляє нові проєкти для підтримки лояльності клієнтів, виходу на нові аудиторії і вирішення соціальних проблем суспільства.
Ольга КУДІНА, менеджерка із зовнішніх комунікацій ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед», розповіла про відновлення України і підтримку громад, надану «Кока-Колою» від початку повномасштабного вторгнення, про ключові напрями цієї діяльності.
Потужна допомога, яку надавала «Кока-Кола» не лише своїм працівникам, а й мільйонам українців, відображена у корпоративному фільмі.
Марія КАЙТАН, очільниця SMM-напряму фармацевтичної компанії «Дарниця», у своїй доповіді шукала відповідь на питання «Як національному лідеру знайти інсайти, які допомагають підтримувати українців?». Через повномасштабну війну хвороби загострюються, «молодшають» і загалом виникають частіше.
Завдання лідера ринку — допомогти українцям підтримувати здоров’я у такі часи. Тому компанія реалізувала крос-медійний проєкт «Про здоров’я просто», де «Дарниця» ділиться викладеними простою мовою лайфхаками про здоров’я, розвінчує міфи про лікування на базі доказової медицини. Також компанія відзначає неочевидних героїв — сміливих, відданих і професійних фармацевтів, для яких вона створила щорічну премією «ДарВідзнака».
Ірина ПРОНІНА, HR & Legal Director в Lantmännen Axa, виступила з доповіддю «Бізнес в думках і люди в серці» і розповіла, як підприємницьке мислення рухає компанію вперед:
— З турботою про працівників підприємства ми організували заходи для психологічної підтримки, оздоровчий масаж, програму для дітей співробітників і створили корпоративну бібліотеку. Ми дали працівникам можливість придбати смачну корисну продукцію за собівартістю, забезпечили медичне страхування працівників.
Ми дивимось у майбутнє і турбуємось про системне навчання і розвиток співробітників. У Lantmännen Business Academy ми проводимо щомісячні тренінги для лідерів компанії. Це воркшопи, фасилітації на актуальні теми, EBA-тренінги. Також компанія потужно тримає продовольчий фронт. Тільки за 2022 рік на благодійність відвантажено понад 187 тонн продукції та сировини.
Євгенія ЛЕПЕХА, HR & Digital Marketing Manager, Lantmännen Cerealia UA, розповіла про корпоративні канали, формати й акценти в контенті:
— Ми розширюємо уявлення про корпоративні комунікації: відеоконтент з виробництва, сторітелінг співробітників, переосмислення трендів — ось що створює справжню синергію між працівниками, компанією і споживачами. Ми показуємо процеси компанії зсередини, знімаємо відео з виробництва, складу, навчання і зборів. Ми робимо публікації про нових працівників у рубриці Welcome to our team. Це живі розповіді колег про їхні перші враження від компанії, про те, як проходить адаптація, про знайомство з командою.
Також ми запустили комунікацію у форматі челенджу #МояІсторіяLantmannen, у якій наші співробітники самі виступають авторами контенту. Вони розповідають свою історію роботи в компанії і передають естафету колезі. Історії співробітників виходять надзвичайно живими і збирають велику кількість реакцій і коментарів. Авторами корпоративного контенту стають наші працівники. Так компанія укріплює лояльність і розширює коло амбасадорів бренду.
Віта ПАСІЧНИК, головна редакторка, засновниця і власниця онлайн-журналу «Українки» зазначила, що зараз потрібно укріплювати тили: вчитись жити повноцінним життям, припинити чвари, працювати на перемогу і допомагати ЗСУ.
Віта розповіла про ключові напрями роботи команди журналу, про благодійні, дослідницькі, мистецькі ініціативи, які підсилюють єдність українок і відкривають нові сторінки незвіданої історії нашої країни.
На форумі підбили підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2023».
Цього року в рейтингу взяли участь 59 проєктів від 30 компаній: «ДТЕК Нафтогаз», «КПМГ-Україна», NovaPay, ПриватБанк, ACINO in Ukraine, Lantmannen AXA, Ukrlandfarming PLC, Carlsberg Ukraine, НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ, ДТЕК Енерго, ПУМБ, «Концерн Галнафтогаз», Мережа АЗС «ОККО», МХП, «КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД», UKRSIBBANK BNP Paribas Group, Ribas Hotels Group, МЕТРО Кеш енд Кері, Фармацевтична компанія «Дарниця», ТМ «ВІЯр», «ІТ-ІНТЕГРАТОР», EY Україна, «Кернел-Трейд», Лінія магазинів EVA, «ПРАВЕКС БАНК», Fozzy Group, BAYADERA GROUP, Мережа приватних ліцензованих шкіл КМDШ, ТМ «ФОРА», Sense Bank, Група компаній «Ерідон», Фабрика каталогів Printstore Group.
Переможці щорічного національного рейтингу корпоративних медіа України.
Ґран-прі конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2023» нагороджені корпоративні проєкти:
Kernel – корпоративний КСВ-проєкт «Разом до перемоги»
Sense Bank – корпоративний портал Sense Space
Acino в Україні – корпоративний проєкт Vyshyta Krasa
МХП – корпоративний телеграм-канал «Разом ми сила»
ПУМБ – соціальний корпоративний проєкт з мовним чат-ботом «БезуМОВНА підтримка»
Fozzy Group – корпоративний телеграм-канал «Людяні комунікації»
Фармацевтична компанія «Дарниця» – telegram канал «Дарниця: просто про здоров’я»
Мережа приватних ліцензованих шкіл КМDШ – сторінка в інстаграмі instagram.com/kmds.school
Lantmannen AXA – сторінка в інстаграмі instagram.com/lantmannen_cerealia
ПУМБ – сторінка у фейсбуці facebook.com/pumbua
Національний банк України – корпоративна група у фейсбуці НБУ_life
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – корпоративний сайт ukrsibbank.com
Мережа АЗК «OKKO» – електронне видання «ОККО Інформ»
МЕТРО Кеш енд Кері Україна – корпоративне видання METRO Times
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – корпоративний «Консолідований звіт про управління 2022»
Carlsberg Ukraine – корпоративний журнал «Пивовар»
Ribas Hotels Group – корпоративна книжка «Більше ніж сервіс»
Група компаній «Ерідон» – корпоративна книжка «Герої нашої землі»
ДТЕК Енерго – корпоративний сторітелінг «Сміливі нести світло: герої серед нас»
Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед – корпоративне відео «Я буду завжди поруч з тобою…»
ПУМБ – корпоративний відеопроєкт «ПУМБ Live: діалог з лідерами банку – сучасно, відкрито, щиро»
Лінія магазинів EVA – корпоративний відеопроєкт EVAtalk
ПриватБанк – корпоративний відеопроєкт PrivatTalks
ТМ «ВіЯр» – корпоративний календар «Пишаємось нашими Захисниками»
NovaPay – корпоративний сувенір Welcome Box
ДТЕК Енерго – ювілейна фотокнига «Сучасна історія. 60 років Західному Донбасу»
У цьому році організатори ввели додаткову відзнаку — «Інноватор 2023 року». У цій номінації символічне «Дерево життя» отримали компанії, які показали найбільшу кількість і найвищу якість інновацій, впроваджених у корпоративних комунікаціях, а також проєкти з потужним корінням минулого і поглядом у майбутнє.
Переможцями в номінації «Інноватор 2023 року» стали компанії:
ПУМБ («Трансформують і підсилюють»), МХП («Створюють синергію»), «ДТЕК Енерго» («Шанують і єднають»), «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед» («Відбудовують і допомагають»), ТОВ «АСІНО Україна» («Досліджують і надихають»), Lantmännen Axa («Турбуються і навчають»), «УКРСИББАНК» («Загартовують і розвивають»), фармацевтична компанія «Дарниця» («Співпрацюють і відзначають»), лінія магазинів EVA («Дивують і надихають»), Carlsberg Ukraine («Мотивують і об’єднують»).
У 2023 році до складу журі конкурсу увійшли: Оксана ТОДОРОВА, президентка Асоціації корпоративних медіа України, авторка семи книг на тему корпоративних комунікацій; Ірина КУЗНЄЦОВА, засновниця Simple.School, директорка DIALLA Communications і офіційна представниця Cannes Lions International Festival of Creativity в Україні; Дмитро ОЛТАРЖЕВСЬКИЙ, відомий теоретик і практик у галузі PR, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами та зв’язків із громадськістю Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка; Марія БОРОДАЙ, незалежна консультантка з комунікацій, віце-президентка Української ліги зі зв’язків із громадськістю.
Вітаємо переможців і кожного учасника конкурсу! Українці продовжують створювати креативні проєкти, наповнені спільними сенсами: волею до перемоги, єдністю, силою духу, доречним гумором. Дякуємо, колеги, за вашу героїчну працю, наполегливість і професіоналізм. Продовжуємо працювати. Наближаємо перемогу України! Підсилюємо енергію єдності!
Організатор події: Асоціація корпоративних медіа України.
Генеральний партнер форуму: Fairmont Grand Hotel Kyiv.
Інформаційні партнери: онлайн-журнал «Українки»; Асоціація креативних індустрій України (CIAU); група компаній Advanter Group.
Поліграфічний партнер: група компаній Printstore Group.
Подарунковий партнер: Ювелірний Дім ZARINA. Подарунки, які роблять щасливими і тих, хто їх отримує, і тих, хто їх дарує. Cправжня цінність – це ти!
Винний партнер: німецьке ігристе вино Latinium у синіх пляшках, яке додасть фарб у ваше життя. Твій Latinium — твої правила!
Додали енергії, фану і драйву, створили настрій свята продуктові партнери події: Coca-Cola, Lantmännen Axa, Carlsberg, Finik Family.