“Перлини сенсів та ідей”. Відгуки на нову книгу Оксани Тодорової
Ми продовжуємо отримувати відгуки на нову книгу «Перлини сенсів та ідей». Дякуємо, що можемо бути корисними вам, колеги, у цей надважкий для нашої країни час. Якщо ми в таких умовах вчимося, читаємо книжки і розвиваємо компетенції, впевненість у нашій стійкості та єдності набуває особливого значення. Наближаємо перемогу України разом!

- Світлана Стоянова-Коваль, д.е.н., професор кафедри обліку і оподаткування ОДАУ:
«Навчальна література від практиків має особливу цінність. А в надважких умовах, в яких перебуває зараз наша країна, освіта і кожен українець, такі книжки на вагу золота. Це джерело знань і маніфестація нашої стійкості та прагнення професійного розвитку. Тому я особливо вдячна Оксані Тодоровій, авторці нової книжки «Перлини сенсів та ідей. Корпоративні комунікації в мирний і воєнний час» за надані нашому вишу примірники.
Книжка складається з п’яти розділів. Зупинимось на цінності кожного і зробимо висновки.
- У першому розділі висвітлено практичні приклади. Майже сорок кейсів, які представлені за тематичними векторами трендів зі сфери корпоративних комунікацій.
- Другий розділ – це теорія і практика Сторітелінгу. Концентрована теорія і два десятки прикладів. Актуально, цікаво, доречно для позиціонування компаній і лідерів думок.
- Тема трансформації організації і особистості розкрита у третьому розділі. Авторка докладно розглянула теорію «Спіральна динаміка», еволюцію мислення й етапи зростання особистості — схеми переходу з рівня на рівень, приділила увагу історичним дослідженням у сфері демократії і свободи. Розглянула U-теорію Отто Шармера.
Важливим доповненням до цього розділу є бачення лідерів думок щодо трансформації українців під час війни.Цікаво було дізнатись думки на визначену тему від колег. Андрій Длігач, бізнес-стратег, футуролог, голова Advanter Group, доктор економічних наук, професор, а також Михайло Винницький, викладач Києво-Могилянської академії поділились власним баченням трансформації українського суспільства і освіти.
- Четвертий розділ спрямований на мотивацію і натхнення читачів. Авторка зібрала коментарі лідерів думок щодо дієвих практик життєстійкості, гнучкості і адаптивності. Особисто мені сподобались «Мандаринова медитація» і ритуал «5 тибецьких перлин».
- П’ятий розділ книжки присвячений кейсам від практиків. Покроково розглянуті приклади масштабної діяльності «Укрзалізниці», банку Credit Agricole Ukraine, фармацевтичної компанії Аcino, виробничої компанії Lantmännen Cerealia UA. Студенти можуть визначатись, на які цінності роблять акценти вітчизняні і міжнародні компанії, які пріоритети розвитку вважають актуальними у воєнний час.
Висновки. Розгорнуті приклади, які наведені у книзі «Перлини…», дозволяють зробити висновки про діяльність компаній, маркетингові інструменти, які застосовують команди, відстежити якими ресурсами досягається поставлена бізнес-мета. Крім теоретичної і практичної складової книжка наповнена мотиваційними вправами, що дозволяють читачам підвищити власний енергетичний рівень.
Актуальність книзі додали результати дослідження на тему «Зміни в корпоративних комунікаціях під час війни», що було спільно проведено з професором, доктором наук з соціальних комунікацій Дмитром Олтаржевським з університету ім. Тараса Шевченка. Дослідження складаються зі статистичних даних і емоційних коментарів учасників опитування – практиків зі сфери бізнесу.
Отже, я вважаю книгу «Перлини сенсів та ідей» актуальною, корисною для студентів нашого вишу. Видання буде доречним для професійного розвитку і для підтримки емоційного стану студентів. Тема «Корпоративні комунікації» розкрита із натхненням, мотивує на пошук власних ідей і сенсів, створює бачення власної ролі кожного у майбутньому України».
- Борис Андресюк, директор в Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв, політик, громадський діяч:
«Мою фотовиставку відвідують цікаві гості, бо творчість — це магніт для непересічних, для тих, хто шукає реалізацію власного призначення. Було приємно отримати у подарунок нову книжку Оксани Тодорової «Перлини сенсів та ідей», про яку хочу зараз розповісти.
Авторка зібрала під одною обкладинкою приклади корпоративних проєктів українських і міжнародних компаній, які були реалізовані за три роки з 2019 по 2021 рр.
Звернули на себе увагу і запам’ятались наступні ідеї:
+ «Колесо історій» від банка Пумб. До 30 річчя Незалежності України на оглядовому колесі гості могли послухати аудіопьєси про життя українців у роки незалежності.
+ Календар з живописом від банка Креді Агріколь. Автори проєкту поєднали твори французьких митців з українськими творцями. Вийшли мікси — цікаві колажі, дотепні і неочікувано креативні. Наприклад, Матіс з Примаченко. Це треба бачити!
+ Корпоративна гра «Цитаделі» від корпорації Біосфера. У сценарій гри інтегровані всі бренди компанї. Учасники можуть прокачати підприємницький дух, гарно провести час, отримати навички і вивчити потрібну теорію.
+ Конкурс вишиванок від Acino. Співробітники створювали дизайн власної вишиванки на спеціальному сайті – конструкторі. Автори проєкту докладно описали значення візерунків, занурились в історію вишиванок різних регіонів. Переможцям відшили вишиванки і подарували від компанії.
+ В книжці наведено кілька десятків прикладів. Це як банк ідей, які надихають.
Особлива цінність таких книжок у тому, що вони дають студентам можливість дізнатись реальні кейси вітчизняного бізнесу, актуальні і креативні.
Хочу побажати авторці книжки Оксані Тодоровій не зупинятись. Впевнений, що Україна переможе у тому числі завдяки другому, економічному фронту — стійкості нашого українського бізнесу».
- Світлана Сергєєва, Голова Адвокатского об‘єднання «Юридичне бюро Сергєєвих», адвокат, медіатор:
“Нещодавно познайомилась із новою книгою «Перлини сенсів та ідей».
Авторка Оксана Тодорова, голова дружньої Асоціації корпоративних медіа України продовжує дивувати стійкістю і волею до професійного розвитку.
Книга спрямована на практиків – власників бізнесу і фахівців зі сфери маркетингу і комунікацій. 80% контенту присвячені прикладам, 20% – теорії.
Мені дуже сподобалась окрема складова книги, яка представлена коментарями колег з різних сфер щодо життєстійкості, з яких можна взяти поради для власної практики підвищення рівня енергії.
Вважаю, що усвідомлення досвіду, розбір інструментів і технологій корпоративних комунікацій у воєнний час є цінним ресурсом. Описані кейси укріплюють репутацію сучасного бізнесу, додають людяність у бізнес-процеси, дають можливість поширити успішні практики. Це мотивує не зупинятись у власній професійній діяльності, надихатись до змін у світогляді.
Було цікаво дізнатись, як долають цей важкий період випробувань воєнною кризою Павло Овчинніков, СЕО компанії Кіддісвіт; Олексій Радян, СЕО мережі магазинів парфумерії і косметики Жан niche concept; Андрій Здєсєнко, СЕО Корпорації «Біосфера». Яку титанічну роботу проводить команда компанії «Укрзалізниця». Яким чином підтримують економіку України міжнародні бізнеси – виробник снеків і смачних сніданків «Лантманнен Акса», банк «Креді Агріколь» і фармацевтична компанія Acino.
Цифри і факти швидко забуваються. А те, що ми відчуваємо, залишається в нас назавжди, бо так влаштований наш мозок.
Книга Оксани залучає емоції — зачіпає наші прагнення, цінності, торкається внутрішніх емоційних струн і наповнює вірою у людяність і шляхетність.
Я у захваті від того, що власник парфумерного бренду Puredistance моїх улюблених парфумів Antonia, Warszawa та White, Ян Евуд Вос у надважкий період підтримав партнера – команду компанії Жан niche concept. Це приклад того, як гідність та людяність власника компанії Яна вписані у ДНК бренду Puredistance.
Пишаюсь, що Олексій Радян (власник моєї улюбленої парфюмерної мережі «Жан») навіть у такий важкий час продовжує йти шляхом розвитку та привіз у власну мережу новий бренд — «Spirit of Kings». Це парфумерний бренд про королів. Цікаво було дізнатись, як маркетологи компанії використовують для просування сторітеллінг. У цьому контексті Олексія Радяна можна назвати королем кризового менеджменту.
Відчула приємні емоції і ностальгію, коли побачила фотоколаж з вечірки парфюмера Давида Журкена в Одесі. Сподіваюсь, після нашої перемоги нас очікує ще не одна тепла презентація у Жан Niche concept, та ми поринемо у подорож світом ароматів.
Книга Оксани підживлює інтелектуальну сферу і надихає. Я впевнена, що ми вистоїмо і переможемо. В тому числі, завдяки тому що наші підприємці (як малий, середній та великий бізнес) керуються цінностями єдності, волі, пристрасті до незалежності. Усвідомила, що у ці воєнні — кризові часи власники пишуть особливі сторінки в історіях своїх брендів. Ми гідно проходимо випробування, стаємо ще більш сильними і стійкими.
Оксано, дякую, що цей етап, у тому числі, завдяки твоїй роботі, не тільки увійшов в історію бізнес-комунікацій України, але й за те, що своєю книгою ти даєш натхнення та породжуєш енергію для подальшого розвитку!”
Наталія Лєбєдєва, засновниця, директорка Корпорації “Psychology”:
«Книга залишається найшвидшим і найдоступнішим способом отримання знань.
Особливо цікаво читати книги, коли особисто і давно знайома з авторкою. Книга Оксани про комунікації у бізнесі та не лише.
Я проводжу багато корпоративних тренінгів, отримую в подарунок корпоративні сувеніри, сама шукаю різні дієві способи просування для власного бізнесу. Тому мені було цікаво ознайомитись, чим живе ця сфера у великих компаніях у наш непростий час.
«Перлини сенсів та ідей. Корпоративні комунікації у мирний і воєнний час» – так називається книга Оксани Тодорової.
Було цікаво прочитати розділ про теорію та практику Сторителлінга:
- Найпростіша схема сторителлінга – зав’язка, гострий момент, кульмінація та розв’язка. Також, як це розвивається у природі – народження, пізнання світу, дорослішання (розквіт), згасання та смерть. Все логічно та інтуїтивно зрозуміло.
- Більш складна схема сторітелінгу “Подорож героя” використовується в багатьох трансформаційних іграх, у сценаріях кінофільмів, серіалах, романах. У мене є тренінг з такою самою назвою.
Цікаво, що є обмежена кількість, а саме 36 варіантів сюжетів літературних творів. Їх, до речі, можна відслідковувати під час психологічних консультацій. Ці сюжети докладно описав француз Жорж Польті у книзі «36 драматичних ситуацій».
Оксана наводить приклади не просто реальних людей, а наших спільних знайомих, тим цікавіше дізнаватися про них щось нове.
Наприклад, Олексій Радян написав «30 історій до 30-річчя своєї компанії».
Колись згадаю та опишу наші історії фестивалю АНІМА Одеса. (Шкода, що не всі історії можна озвучити публічно).
Ще дізналася з книги, що під час початку війни Олексій підтримував одеситів щоденними прямими ефірами, збирав допомогу переселенцям, ділився новинами бізнесу. У період, коли багато компаній закривалися, Олексій оголосив про надходження на полиці Жан нового парфумерного бренду Spirit of Kings. Цікаво, що у кожному ароматі лінійки – своя історія про міфічного короля. Цікаво, що деякі нішеві парфумерні бренди діляться сімейними історіями. Що для нас дещо нове. Наприклад, Давид Журкен присвячує аромати мамі, бабусі, це мило та зворушливо. Стало цікаво, що то за парфуми.
Ось як чіпляють і працюють на продажі такі прості на вигляд історії.
У розділі “Розвиваємо життєстійкість, гнучкість та адаптивність” мені сподобався опис складових життєстійкості:
- САМОРЕГУЛЮВАННЯ.
- АДАПТИВНІСТЬ.
- РОЗСУДЛИВІСТЬ.
- ЗДОРОВ’Я І ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ.
- РЕЗЕРВУВАННЯ.
- ІНТЕГРУВАННЯ.
- ОТОЧЕННЯ
- ЗАВЗЯТІСТЬ.
- НАТХНЕННЯ.
- ЗАДОВОЛЕННЯ.
Усе, як це описують різні психологічні джерела.
Вітаю Оксану з виходом нової книги. Дякую за приємний персональний підпис і побажання. Нехай кожне з них виповниться!
Кожен із нас щодня здатний своїми діями, енергією та вольовими зусиллями наближати перемогу України».
- Жанна Мєньшикова, керівниця в «Просто Ради.О»:
«Колись у далекому 2007-му році я була бета-рідером найпершої книги Оксани.
Минулого тижня я отримала вже сьому книжку авторки. І зараз в мене виникло бажання написати кілька коментарів.
Отже, буде «офіційний науковий відгук» колеги та щира рекомендація обов’язкової професійної навчальної літератури для студентів, а також цей пост, який зараз пишу тут, на сторінці у фейсбуці.
Мені було цікаво зануритись у професійне середовище і я, безумовно, очікувала розкриття теми, заявленої у назві книги.
Але моє перше враження створив світ чудових картин Оксани. Вони розміщені між розділами, наповнені метафорами і відображають самодостатню творчість авторки. І це, на мою думку, найкрасивіша перлина книги «Перлини сенсів та ідей».
Обожнюю метафори, тому з особливим інтересом поринула у світ образів, щоб зібрати перлини. Оксано, дякую за чудовий аналіз теми маркетингових комунікацій, піару, інноваційних технологій і корпоративних івентів таким незвичним способом.
Креативні перлини, дуже цікаві приклади корпоративних проєктів, описані на сторінках книги були реалізовані компаніями впродовж останніх трьох років. За кількістю цих прикладів кілька десятків.
Дізналася подробиці кейсу “Календар Credit Agricole”, впізнала свого улюбленого художника Клода Моне, але в дивовижному прочитанні. Автори проєкту зробили колажі з відомих картин французів і українців. Це стало своєрідною метафорою багаторічної співпраці двох країн. У цих колажах використано визначні твори мистецтва: «Катерину» Тараса Шевченка і «Поле маків» Клода Моне, «Українських танцюристів» Марії Примаченко і «Червону кімнату» Анрі Матісса; «Кохання» Федора Кричевського і «Заклиначку змій» Анрі Руссо. Календар цікаво виглядає і має крутий сенс єдності.
Звичайно, із задоволенням прочитала кейс Олексія Радяна «Жан niche concept». Цікаво, що впродовж дня я часто бачу зелені вивіски його крамниць у різних куточках Одеси, а ось новини дізнаюсь із книжок Оксани. Наприклад, про Яна Евуда Воса, власника парфумерного бренду Puredistance, що є лідером продажів в мережі Жан. Про зупинення його співпраці з рф та ще багато цікавого про цінності бренду. Дякую тобі, Льоша.
Отже, перлини книги Оксани для мене це:
– практична прикладна спрямованість – кейси;
– глибокий аналіз теми;
– холістичний (тобто цілісний) та різноманітний підхід до формування корпоративної культури;
– візуальна і метафорична складова – дивовижні КАРТИНИ!
Дякую тобі, Оксано, за цю ПЕРЛИНУ! За натхнення і роздуми. За своєчасність. Книга гармонійно інтегрується з моїми почуттями і поглядом на тему корпоративних комунікацій. А ще відточує мою українську, що теж є крутим скілом.
Бажаю процвітання та реалізації твого призначення! Мира і Перемоги нашій країні!
Ми вистоїмо і переможемо, бо Україна єдина, креативна і вільна!»
- Едуард Головін, підприємець:
«Я маю восьмирічний досвід викладання на кафедрі менеджменту та маркетингу в Одеському Державному Аграрному Університеті, чим, чесно кажучи, пишаюсь. Бо далеко не кожен підприємець може розширити пул компетенцій, навчитись виступати публічно, усвідомити власний професійний досвід і спрямувати ці якості на добру справу — виховання молодого покоління майбутніх фахівців з менеджменту та маркетингу.
Все це дозволяє мені на належному професійному рівні розбирати на складові бізнесову літературу. Із останніх новинок, які я прочитав – це книга «Перлини сенсів та ідей» Оксани Тодорової. До речі, із задоволенням згадую, як ми з нею грали в «Мафію». Сподіваюсь, після нашої перемоги ще пограємо.
Повернемось до книги. Так, як я глибоко володію теорією маркетингу, то сучасні тренди і кейси були зрозумілими і я навіть, як кажуть, «взяв на олівець» кілька ідей для власного бізнесу. Так найбільше запам’ятались приклади компаній Укрзалізниця, Acino, ПУМБ, Креді Агріколь, Лантманнен Акса, Нова Пошта, Донбасенерго, Біосфера. Не буду спойлерити і розповідати про що вони, ЧИТАЙТЕ самі. Адже читання – це дуже корисна справа для мозку.
Із наших спільних знайомих одеситів приємно було побачити в книзі Олексія Радяна, генерального директора мережі ЖАН. Він продовжує все встигати, вивчив італійську і французьку мови, відвідує закордонні парфумерні виставки, бігає марафони і виступає на Бордах. Тетяна Черевата проводить конкурс Дитячого малюнку, Олександр Козир збирає лікарів на професійному рейтингу Топ-Лікар. Кожен працює та наближає спільну перемогу, додає стійкості країні.
А я продувжую дивуватись, наскільки ми сильні духом і скільки в нас волі до власного вибору, до бачення нашого майбутнього. Так, ми єдині в прагненні вистояти, бути незалежними, сильними, заможними і щасливими. Чого і бажаю кожному з Вас, друзі!
Єдності, мудрості, перемоги та нових цікавих і корисних книжок.
СЛАВА УКРАЇНІ! ГЕРОЯМ СЛАВА!»
Замовити книгу ви можете за посиланням: