Тренди в поліграфії 2024: інновації і креативні рішення
"Ми з командою PrintStore Group досліджуємо і обговорюємо передові тенденції, світові й вітчизняні тренди на професійних форумах. Ці зміни формують новий ландшафт поліграфічної галузі. Запрошую разом й надалі вивчати ці тенденції, щоб враховувати їх під час стратегічного планування діяльності компанії"

Анфіса Сіньова, директорка з маркетингу PrintStore Group
З розвитком технологій, зміною побутових звичок і маркетингових стратегій поліграфія поступово еволюціонує. І поточний 2024 рік — не виняток. Звісно, що на нашу галузь впливає воєнний стан, зміна пріоритетів розвитку підприємців, нові позитивні вектори у видавничій справі країни, запити свідомих читачів на український контент. Я відстежую вектори змін на світових виставках, спостерігаю зміни в парадигмі мислення споживачів, еволюцію у смакових вподобаннях постійних і нових клієнтів нашої типографії Фабрики каталогів Printstore Group. Ми з командою досліджуємо і обговорюємо передові тенденції, світові й вітчизняні тренди на професійних форумах. Ці зміни формують новий ландшафт поліграфічної галузі. Запрошую разом й надалі вивчати ці тенденції, щоб враховувати їх під час стратегічного планування діяльності компанії.
Ось деякі ключові моменти і приклади проєктів, надрукованих на сучасному обладнанні Фабрика каталогів Printstore Group, якими я хочу з вами поділитись, колеги, у цьому огляді.
- Екологічна свідомість
Зростаюча увага до екології стимулює попит на екологічно чисті матеріали та методи друку. Від біорозкладаючихся паперів до використання водорозчинних фарб. І компанії активно реагують на цей тренд, звертаючи увагу на турботливе ставлення і повагу до довкілля. Цей тренд більш актуальний для наших колег за кордоном. Бо в Україні наразі фокус уваги спрямований на нагайні потреби підтримки зсу і підсилення економіки країни. Екологія в Україні не на першому, але й не на останньому місці. Тому ми теж вивчаємо ці технології.
- Прагнення української ідентичності
Війна підсилила запит на вивчення українського коріння, дослідження нашої спадщини, усвідомлення уроків минулого і підсилення сьогодення. Зараз спостерігається бум на видання якісних українських книжок. І цей тренд, я щиро сподіваюсь, буде тривати ще багато років. Бо з часом нам потрібно якісно заповнити цю прогалину. Нам потрібно позбавитись комплексів меншовартості, сприяти зростанню наших авторів, підтримувати культуру читання книжок українською мовою. Виставки видавців цей тренд красномовно продемонстрували минулого року і я впевнена, що цьогоріч ми станемо свідками укріплення позицій вітчизняного контенту в бізнесовій і художній літературі.
- Логістична трансформація
В зв’язку з російською агресією, для українського бізнесу, який провадить зовнішньоекономічну діяльність, повністю змінилася парадигма міжнародної торгівлі. Були порушені ланцюги поставок, розірвані міжнародні зв’язки, втрачені або знищені товари, виробничі потужності, складські приміщення.
Нині ми з вами стоїмо на порозі повного та всебічного переосмислення нашої експортно-імпортної діяльності, перебудови ланцюгів поставок, постійно боремося з непередбачуваними обставинами, які чи не кожного дня перешкоджають зовнішньоекономічній діяльності, — від пошуку нових ринків збуту до розв’язання проблем з перевезенням товарів, мінімізації ризиків при їх транспортуванні, проблем зі страхуванням, оплатою тощо. Звісно, цей тренд стосується не тільки галузі поліграфії. Впевнена, що досвід українських підприємців і налагоджені зв’язки з європейськими колегами буде сприяти виходу на новий рівень економічної ефективності в логістиці.
Кейс ICC Ukraine, посібник “Коментар до правил Інкотермс 2020”
Ми пишаємось тим, що стали частинкою цього важливого проєкту для українського бізнесу, і максимально відповідально і якісно надрукували посібник. За словами замовника друку книги, голови Робочої групи ICC Ukraine з перекладу “Коментаря до правил Інкотермс 2020” Миколи Ларіна, наша якість друку, дотримання термінів, європейські стандарти паперу і фарб, міцність склейки внутрішнього блоку – не поступаються по якості Правилам, які раніше були надруковані у Франції, а й навіть перевершили його очікування.
- Книга – це зброя!
Ми все більше розуміємо важливість читання для наших військових, які самовіддано захищають нашу країну. Фабрика каталогів Printstore Group бере участь у проєктах, які забезпечують наших військових різними посібниками, інформаційно-навчальними матеріалами та книгами на військову тематику. Завдяки підтримці Спільнота Української Реформації і видавництва «Наш Формат» , військові вже отримали більше 100 000 примірників книжок на різні теми.
Книга стає форматом для збереження історичної правди, для висловлення вдячності й поваги нашим героям. До створення такого важливого контенту компанії залучають відомі агенції і видавничі дома. Бо цей контент повинен бути виконаним на найвищому рівні якості і вимагає відповідного рівня кваліфікації, креативності, смаку й професіоналізму.
Кейс корпоративна книжка “Герої нашої землі” від групи компаній «ЕРІДОН»
«Ми пишаємось частиною нашої команди, яка боронить рідну землю від ворожої навали. Ми звернулися до цих людей, щоб дізнатися про їхній відвертий погляд на жахливу війну в Україні. Сьогодні розповідаємо вам особисті історії справжніх героїв у корпоративній книжці «Герої нашої землі». На момент створення книжки 200 робітників групи компаній «Ерідон» стали на захист України.
Ця книжка, що була надрукована поліграфічною компанією «Фабрика каталогів Printstore Group», — щира подяка нашим захисникам, посвята кожному з них. Книжка розкриває правдивий шлях, який привів нас до незалежності, вивільнивши з «колиски братніх народів», і описує історію цієї жорстокої війни. Розповідає про міста, яким випала важка доля героїв, про символи війни — свідчення незламності української нації — і, головне, про людей війни та їхній шлях до нашої перемоги!»
- Персоналізація
Клієнти все більше потребують індивідуального підходу. Новітні технології друку дозволяють створювати унікальні продукти, а автоматизовані системи персоналізації забезпечують ефективне впровадження цих стратегій. Про цей тренд вже кілька років розповідає на форумах відомий футуролог Андрій Длігач. І ми в галузі поліграфії з кожним роком спостерігаємо все більше запитів на унікальні продукти. Персоналізація і надалі буде викликом для сучасних маркетологів. І ми готові допомогти у вирішенні цього виклику, бо маємо багато успішно реалізованих проєктів з цією складовою.
- Кросмедійність
Інтеграція поліграфії з іншими медіа форматами, такими як відео, аудіо та інтернет-контент, дозволяє створювати більш комплексні та захоплюючі комунікаційні стратегії.
Багато прикладів додавання QR–кодів я побачила у новій бізнес-книзі «Енергія сторітелінгу» нашої постійної замовниці Оксани Тодорової, президентки Асоціації корпоративних медіа України. Описи кейсів проілюстровані вікнами у плейлисти потужних проєктів, які цікаво переглянути.
Наприклад, мене надихнули наступні кейси:
ПАО “ПУМБ” – корпоративний відеопроєкт “ПУМБ Live: діалог з лідерами банку – сучасно, відкрито, щиро”
Лінія магазинів EVA – корпоративний відеопроєкт EVAtalk
Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед – корпоративний фільм «Я буду завжди поруч з тобою»
Компанія «ВіЯр» – серія книжок “Посібник по роботі з ветеранами”
- Мінімалістичний дизайн
Простота, ясність, лаконічність залишаються важливими складовими успіху в поліграфії. Мінімалістичність в дизайні сприяє кращому сприйняттю інформації та підвищує естетичну привабливість продукту.
Кейс корпоративний блокнот і брендована ручка для приватного київського ліцею.
На перший погляд може здатися, що це щось простеньке, але якщо придивитися ближче, можна побачити, що для досягнення такої чистоти дизайну команді проєкту треба було добре попрацювати. Обкладинка виготовлена з європейського палітурного картону з лазерною порізкою лого, через яку можна побачити кольоровий логотип школи. Завдяки цьому блокнот виглядає стильно й креативно. А ще нам вдалося знайти еластичну стрічку в корпоративному кольорі нашого клієнта. Додатково на обкладинці є петелька для ручки або олівця, що дуже зручно і додає корпоративному сувеніру практичну складову.
Роздивляюсь цей комплект, а на думку приходить класика жанру – «Сила простоти» від Джека Траута. Пригадуєте, друзі, цю книгу? Варто перечитати! Бо рекомендації цього генія актуальні і в наш час.
Отже, в світі, що постійно змінюється, ключем до успіху в поліграфії є гнучкість і готовність до цифрових інновацій. Тільки шляхом поєднання традиційних цінностей з передовими технологіями можна досягти найкращих результатів у цій динамічній галузі.
Диджиталізація, використання штучного інтелекту, інтеграція офлайн і онлайн-простору будуть і надалі розвиватись. Ми прагнемо, щоб відчуття споживачів від поліграфічних продуктів розширювалось за рахунок додавання елементів взаємодії. QR-коди, доповнена реальність, віртуальна реальність — це лише деякі інструменти, які змінюють спосіб сприйняття друкованої продукції, підсилюють її привабливість і розширюють емоційну складову.
Але будь-яка віртуальна реальність неспроможна дати людині головну перевагу поліграфії. Це справжність, тактильні відчуття, шурхіт паперових сторінок, аромат якісної книги, передчуття занурення в духовний, інтелектуальний та емоційно забарвлений світ автора, які закарбовані в нас ще з дитинства на рівні ДНК. І компанії, які розуміють ці переваги та унікальність поліграфічних форматів комунікацій запланували на 2024 рік багато видів продукції. Перерахую лише кілька з них. Це друк паперових дайджестів, бо цей формат зберігає історію компанії; виготовлення паперових книжок, бо книги — це синонім істини, вони укріплюють репутацію і підкріплюють довіру до бренду; виготовлення корпоративних щоденників, бо це традиція, яка об’єднує компанію з колом лояльних клієнтів і щодня нагадує про любов і турботу. Інше питання, що вартість таких продуктів зараз можуть собі дозволити галузеві лідери, компанії, які дивляться у майбутнє і дійсно спроможні формувати якісний контент маркетингових комунікацій за формою і змістом.
Отже, світ змінюється, але поліграфія залишиться з людством назавжди, і завжди буде в тренді. Тому звертайте до нашої компанії — Фабрики каталогів Printstore Group. Друзі, ми працюємо для вас і завжди поруч!
З повагою, Анфіса Сіньова, директорка з маркетингу PrintStore Group.
+38 (067) 401-85-68, +38 (050) 330-26-63,
www.printstore.com.ua,
e-mail: info@printstore.com.ua