Результати форуму і конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2023»
Команда Асоціації разом із галузевими лідерами поширює цінний досвід у професійній спільноті маркетологів і піарників. Дякуємо, колеги, що ми разом розвиваємо галузь корпоративних комунікацій і формуємо банк ідей для молодих фахівців.

Чотирнадцятого листопада у надихаючому просторі Fairmont Grand Hotel Kyiv відбувся бізнес-форум «Інновації в комунікаціях. Енергія єдності» і було підбито підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2023».
Український бізнес працює і продовжує потужно підтримувати стійкість країни. Компанії не тільки вистояли, а й зміцніли. Фахівці з комунікацій набувають нових компетенцій у воєнний час, реалізують видатні проєкти. При такому великому навантаженні наші колеги знаходять час і натхнення усвідомити набутий досвід. На галузевих конкурсах і практичних форумах вони діляться професійними здобутками і висновками.
На бізнес-форумі «Інновації в комунікаціях. Енергія єдності» виступили експерти-практики. Вектор розвитку України, а також тренди і пріоритети в корпоративних комунікаціях сучасного бізнесу окреслили: президент компанії «Євроіндекс», викладач Києво-Могилянської (kmbs) та Львівської (LvBS) бізнес-шкіл Валерій ПЕКАР; бізнес-стратег, голова Advanter Group, професор, викладач Андрій ДЛІГАЧ; керівниця сектору КСВ ПУМБ Тетяна КОЛЕСНИК; менеджерка із зовнішніх комунікацій ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед» Ольга КУДІНА; менеджерка з комунікаційних технологій фармацевтичної компанії «Дарниця» Марія КАЙТАН; директорка з персоналу і правових питань компанії Lantmännen Axa Ірина ПРОНІНА; менеджерка з персоналу і цифрового маркетингу компанії Lantmännen Cerealia UA Євгенія ЛЕПЕХА; головна редакторка, засновниця і власниця онлайн-журналу «Українки» Віта ПАСІЧНИК.
Експерти відзначили наступні пріоритети в діяльності компаній. Сьогодні бізнес вкладає кошти, впроваджує інноваційні технології та інтелектуальні ресурси у дорослішання української нації, у перехід на якісно новий рівень — від народу до нації, до потужної держави з європейським вектором розвитку, до усвідомлення нашого українського коду, до визрівання цінностей. У цих напрямках українські компанії є драйверами трансформації суспільного мислення країни. Наполеглива праця українських компаній у воєнний час — це підтримка енергії єдності українців; потужний внесок підприємців у стабілізацію економіки; відродження роботи підприємств; відновлення зруйнованих власних підприємств, будинків та інфраструктури місцевих громад; збереження робочих місць і добробуту родин працівників. Під час війни підприємці частково беруть на себе і виконують функції держави та благодійних фондів, закриваючи життєво необхідні питання підтримки переселеного внаслідок окупації населення, закуповуючи амуніцію та обладнання і вирішуючи багато інших актуальних соціальних запитів.
На форумі підбили підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2023» і нагородили переможців.
Про вектори змін у корпоративних комунікаціях розповідає організаторка події Оксана ТОДОРОВА, президентка Асоціації корпоративних медіа України:
— Аналізуючи проєкти, подані на конкурс «Найкраще корпоративне медіа України — 2023», можна дійти наступних висновків. За цей рік відбувся вибухоподібний стрибок у диджиталізації корпоративних комунікацій. Компанії налагодили велику кількість цифрових каналів, які поєднують бізнес із цільовими аудиторіями. Наприклад, МХП створив систему з 13 окремих корпоративних телеграм-каналів підприємств і напрямів для 28 000 працівників компанії МХП, де публікуються унікальні локальні новини.
Якість контенту досягла високого рівня професійних галузевих медіа. Компанії поступово перетворились на медіахолдинги, які цілодобово, без перерви на вихідні і свята, виробляють і транслюють контент, і аудиторія споживає його на зручних для неї носіях. Це переважно соціальні мережі і корпоративні портали. Серед найпопулярніших корпоративних каналів комунікації сьогодні у пріоритеті — телеграм-канали, закриті й відкриті акаунти у фейсбуці, сторінки в інстраграмі, тіктоці, а також потужні екосистеми можливостей у корпоративних порталах — цифрових бізнес-хабах. Друковані корпоративні видання за контентом можна визначити як дайджести найважливіших подій, які зараз виходять із відповідною періодичністю — лише два-три випуски на рік. А найцінніший досвід компанії відображають у класичному форматі книги.
Сьогодні корпоративні проєкти демонструють не тільки креативну складову, але й певну зрілість. Підприємці усвідомлюють і кристалізують сенси в комунікаціях компаній, системно впроваджують зміни світосприйняття значної частини суспільства. Вони виходять за межі прямих цілей бізнесу і беруться за розв’язання болючих соціальних тем, таких як, наприклад, мовне питання в проєкті ПУМБ «БезуМОВНА підтримка». За допомогою сучасного контенту бізнес створює коло амбасадорів, підвищує стійкість зацікавлених сторін, звітує суспільству про потужні КСВ-проєкти, як це роблять ТОВ «Кернел-Трейд» у системних комунікаціях «Разом до перемоги», ТОВ «ІТ-ІНТЕГРАТОР» у проєкті «Вишиванкові сквери України» і «ПРАВЕКС БАНК» у проєктах корпоративного волонтерства. Бізнес плекає і переосмислює етнічну спадщину у проєктах «Вишита краса» від ТОВ «АСІНО УКРАЇНА» і «День єдності» (до Дня вишиванки) від ТОВ «МЕТРО Кеш енд Кері Україна». Компанії налагодили прямий відвертий діалог всередині команди. Наприклад, ПУМБ проводить прямі ефіри з керівництвом «ПУМБ Live: діалог з лідерами банку — сучасно, відкрито, щиро», під час яких топ-менеджери у тональності турботи, емпатії і впевненості відверто відповідають на питання працівників.
Компанії переосмислили тренд «гейміфікація». Вони мотивують працівників на співдію у форматі гри, а у якості заохочення переможці можуть придбати брендовану продукцію за корпоративну валюту. Наприклад, лінія магазинів EVA в корпоративному EVAshop пропонує 5 000 варіантів брендованої продукції.
Компанії заохочують працівників дбати про власну фізичну форму. Наприклад, Carlsberg Ukraine поєднує спорт із КСВ у проєктах «Спортивні події і корпоративне волонтерство». А компанія «АСІНО УКРАЇНА» обладнала для співробітників просторий сучасний спортивно-навчальний комплекс.
Компанії прислухаються до реакції аудиторії — проводять опитування, збирають зворотний зв’язок — і дорослішають. Корпоративний контент став більш свідомим, виваженим, із застосуванням сторітелінгу й емоційного відео, додаванням влучного гумору і доречної самоіронії, із залученням працівників у якості амбасадорів бренду. Напраклад, Lantmännen AXA надихає працівників на розповіді про власний досвід співпраці з компанією у форматі челенджу в фейсбуці #мояісторіяLantmannen.
Найцікавіші проєкти компаній, представлені на конкурсі, будуть презентовані у новій книжці Асоціації корпоративних медіа України, на зустрічах у професійному колі фахівців з корпоративних комунікацій, на відкритих лекціях у вишах країни. Таким чином команда Асоціації разом із галузевими лідерами поширює цінний досвід у професійній спільноті маркетологів і піарників. Дякую, колеги, що ми разом розвиваємо галузь корпоративних комунікацій і формуємо банк ідей для молодих фахівців.
Дмитро Олтаржевський, відомий теоретик і практик у галузі PR, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами і зв’язків з громадськістю Навчально-наукового інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, член журі конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2023»:
— Під час війни українська галузь корпоративних медіа не лише тримає стрій, але й демонструє певне піднесення. Це стосується і контенту, який став більш зрілим, патріотичним, суспільно корисним, і каналів комунікації, які не обмежуються звичними соцмережами.
Цьогоріч на конкурсі ми побачили низку чудових емоційних відеопроєктів. Одним із них є фільм «Я буду завжди поруч з тобою…» — цікава пронизлива розповідь про боротьбу і відновлення заводу компанії Coca-Cola в Україні під час війни з росією. Загалом відеоісторії, як традиційні, так і у форматі тікток-мініатюр, підвищують виразність корпоративних комунікацій і дедалі частіше використовуються компаніями.
Не можу не відзначити і блискучі зразки корпоративних книжок. Попри здорожчання поліграфічних послуг вони залишаються класичним впливовим інструментом комунікації. Це і збірка інтерв’ю з відомими бізнесменами «Більше ніж сервіс» від Ribas Hotels Group. Це і ще один дуже професійно зроблений медіапродукт — історія війни «Герої нашої землі» очима групи компаній «Ерідон». Це і шикарна фотокнига «Сучасна історія. 60 років Західному Донбасу» від «ДТЕК Енерго», ілюстрації до якої претендують на окремий приз за найкращу роботу фотографа. Загалом плідна співпраця компаній з талановитими українськими фотографами значно підсилила професійний рівень корпоративних проєктів.
Ще один промовистий тренд — пошук нових комунікаційних форматів, здійснюваний компаніями. Як приклад можна навести корпоративне радіо від Sense Bank. Цей вид медіа нині переживає друге народження у США через розвиток спеціальних цифрових платформ для їхнього створення. Зразком інтегрованого просування корпоративного телеграм-каналу за допомогою тіктоку та співпраці з інфлюєнсерами став проєкт «Дарниця: просто про здоров’я».
Окрім розмаїття яскравих творчих концепцій, особливий інтерес під час оцінювання робіт викликали такі компоненти, як тематичне спрямування, заголовки, рубрики, тональність публікацій. Приміром, мою увагу привернув незрівнянний живий tone of voice телеграм-каналу для персоналу Fozzy Group «Людяні комунікації», який до того ж вдало використовує інноваційні засоби гейміфікації для залучення аудиторії.
Отже, цього року ми, члени журі та всі учасники конкурсу, отримали багато корисних позитивних прикладів корпоративних медіа для натхнення, аналізу і професійного розвитку. Особисто для мене цей досвід стане у пригоді в дослідницькій і викладацькій діяльності. Деякі конкурсні роботи будуть використані як взірці під час підготовки наукових публікацій, на міжнародних наукових конференціях у галузі маркетингу та PR, на лекціях для студентів університету і тренінгах з корпоративних комунікацій для практиків, представників бізнесу.
На форумі підбили підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2023».
Цього року в рейтингу взяли участь 59 проєктів в 17 категоріях від 30 компаній: «ДТЕК Нафтогаз», «КПМГ-Україна», NovaPay, ПриватБанк, ACINO in Ukraine, Lantmannen AXA, Ukrlandfarming PLC, Carlsberg Ukraine, НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ, ДТЕК Енерго, ПУМБ, «Концерн Галнафтогаз», Мережа АЗС «ОККО», МХП, «КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД», UKRSIBBANK BNP Paribas Group, Ribas Hotels Group, МЕТРО Кеш енд Кері, Фармацевтична компанія «Дарниця», ТМ «ВІЯр», «ІТ-ІНТЕГРАТОР», EY Україна, «Кернел-Трейд», Лінія магазинів EVA, «ПРАВЕКС БАНК», Fozzy Group, BAYADERA GROUP, Мережа приватних ліцензованих шкіл КМDШ, ТМ «ФОРА», Sense Bank, Група компаній «Ерідон», Фабрика каталогів Printstore Group.
Переможці щорічного національного рейтингу корпоративних медіа України.
Ґран-прі конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2023» нагороджені корпоративні проєкти:
Kernel – корпоративний КСВ-проєкт «Разом до перемоги»
Sense Bank – корпоративний портал Sense Space
Acino в Україні – корпоративний проєкт Vyshyta Krasa
МХП – корпоративний телеграм-канал «Разом ми сила»
ПУМБ – соціальний корпоративний проєкт з мовним чат-ботом «БезуМОВНА підтримка»
Fozzy Group – корпоративний телеграм-канал «Людяні комунікації»
Фармацевтична компанія «Дарниця» – telegram канал «Дарниця: просто про здоров’я»
Мережа приватних ліцензованих шкіл КМDШ – сторінка в інстаграмі instagram.com/kmds.school
Lantmannen AXA – сторінка в інстаграмі instagram.com/lantmannen_cerealia
ПУМБ – сторінка у фейсбуці facebook.com/pumbua
Національний банк України – корпоративна група у фейсбуці НБУ_life
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – корпоративний сайт ukrsibbank.com
Мережа АЗК «OKKO» – електронне видання «ОККО Інформ»
МЕТРО Кеш енд Кері Україна – корпоративне видання METRO Times
UKRSIBBANK BNP Paribas Group – корпоративний «Консолідований звіт про управління 2022»
Carlsberg Ukraine – корпоративний журнал «Пивовар»
Ribas Hotels Group – корпоративна книжка «Більше ніж сервіс»
Група компаній «Ерідон» – корпоративна книжка «Герої нашої землі»
ДТЕК Енерго – корпоративний сторітелінг «Сміливі нести світло: герої серед нас»
Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед – корпоративне відео «Я буду завжди поруч з тобою…»
ПУМБ – корпоративний відеопроєкт «ПУМБ Live: діалог з лідерами банку – сучасно, відкрито, щиро»
Лінія магазинів EVA – корпоративний відеопроєкт EVAtalk
ПриватБанк – корпоративний відеопроєкт PrivatTalks
ТМ «ВіЯр» – корпоративний календар «Пишаємось нашими Захисниками»
NovaPay – корпоративний сувенір Welcome Box
ДТЕК Енерго – ювілейна фотокнига «Сучасна історія. 60 років Західному Донбасу»
У цьому році організатори ввели додаткову відзнаку — «Інноватор 2023 року». У цій номінації символічне «Дерево життя» отримали компанії, які показали найбільшу кількість і найвищу якість інновацій, впроваджених у корпоративних комунікаціях, а також проєкти з потужним корінням минулого і поглядом у майбутнє.
Переможцями в номінації «Інноватор 2023 року» стали компанії:
ПУМБ («Трансформують і підсилюють»), МХП («Створюють синергію»), «ДТЕК Енерго» («Шанують і єднають»), «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед» («Відбудовують і допомагають»), ТОВ «АСІНО Україна» («Досліджують і надихають»), Lantmännen Axa («Турбуються і навчають»), «УКРСИББАНК» («Загартовують і розвивають»), фармацевтична компанія «Дарниця» («Співпрацюють і відзначають»), лінія магазинів EVA («Дивують і надихають»), Carlsberg Ukraine («Мотивують і об’єднують»).
У 2023 році до складу журі конкурсу увійшли: Оксана ТОДОРОВА, президентка Асоціації корпоративних медіа України, авторка семи книг на тему корпоративних комунікацій; Ірина КУЗНЄЦОВА, засновниця Simple.School, директорка DIALLA Communications і офіційна представниця Cannes Lions International Festival of Creativity в Україні; Дмитро ОЛТАРЖЕВСЬКИЙ, відомий теоретик і практик у галузі PR, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами та зв’язків із громадськістю Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка; Марія БОРОДАЙ, незалежна консультантка з комунікацій, віце-президентка Української ліги зі зв’язків із громадськістю.
Вітаємо переможців і кожного учасника конкурсу! Українці продовжують створювати креативні проєкти, наповнені спільними сенсами: волею до перемоги, єдністю, силою духу, доречним гумором. Дякуємо, колеги, за вашу героїчну працю, наполегливість і професіоналізм. Продовжуємо працювати. Наближаємо перемогу України! Підсилюємо енергію єдності!
Організатор події: Асоціація корпоративних медіа України.
Генеральний партнер форуму: Fairmont Grand Hotel Kyiv.
Інформаційні партнери: онлайн-журнал «Українки»; Асоціація креативних індустрій України (CIAU); група компаній Advanter Group.
Поліграфічний партнер: група компаній Printstore Group.
Подарунковий партнер: Ювелірний Дім ZARINA. Подарунки, які роблять щасливими і тих, хто їх отримує, і тих, хто їх дарує. Cправжня цінність – це ти!
Винний партнер: німецьке ігристе вино Latinium у синіх пляшках, яке додасть фарб у ваше життя. Твій Latinium — твої правила!
Додали енергії, фану і драйву, створили настрій свята продуктові партнери події: Coca-Cola, Lantmännen Axa, Carlsberg, Finik Family.