816

«Емерджентність, енергія, комунікації»

Як в колі спільноти Асоціації корпоративних медіа України ми відсвяткували Міжнародний день книги. 23 квітня ми презентували дві книги, трансформаційну гру і проєкт для амбасадорів.

Рушійною силою еволюції є комунікації. В основі розвитку кожної живої системи (родина, компанія, країна) є спілкування та співпраця. Наочним доказом цієї тези є симбіоз в природі, в якому живі системи виявляють таку властивість, як емерджентність. Це коли результат системи перевищує суму результатів її окремих елементів. На практиці, в сучасному бізнесі це означає, що ефективна команда завжди дає більше, ніж просто набір індивідуальних досягнень. І основою та важливою умовою емерджентності, ефективності співпраці, впровадження інновацій, реалізації проривних ідей та високого рівня енергії в команді є корпоративні комунікації.
Storytelling
Наша зустріч бізнес-ком’юніті Асоціації корпоративних медіа України – це також прояв синергії та емерджентності. Коли новими ідеями та спільними діями ми разом можемо зробити набагато більше, ніж кожен поодинці. В нашій спільноті ми сформували нові властивості, які були притаманні кожному з попереднього досвіду, надихнулись від спілкування і отримали коктейль позитивних емоцій.
Storytelling
23 квітня, Міжнародний День книги і авторського права ми відсвяткували в просторі краси та естетики – флагманському магазині мережі Ювелірний Дім ZARINA. Про яскраво проявлену емерджентність і реалізовані проєкти були і презентації спікерів нашої зустрічі.


Дмитро Олтаржевський, Доктор наук із соціальних комунікацій, професор, завідувач кафедри РЗГ Навчально-наукового інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка розповів «Історію  однієї книжки». Олтаржевський автор близько 100 наукових публікацій, першої У Східній Європі монографії про корпоративні медіа та першої в Україні монографії з корпоративних комунікацій. 20 років очолював PR-служби Carlsberg Ukraine, IDS Borjomi Group, Global Spirits, Biola.
Storytelling
Дмитро розповів як разом з колегою, PR-практиком Євгеном Загорульком починав роботу над книгою, про події в Києві в лютому – березні 2022 року. Ми дізнались, як цим двом українським авторам вдалося вийти на міжнародний рівень та підписати контракт з видавництвом Taylor & Francis. Варто зазначити, що це видавництво було засновано в 1852 році у Великобританії. Воно щороку випускає близько 2700 журналів і 7000 нових книг, а також надає доступ до понад 140 000 найменувань літератури у друкованому та цифровому форматах.

Видавництво Taylor & Francis зацікавилось виданням книги Understanding Corporate Communications українських авторів. Праця Дмитра та Євгена отримала позитивні рецензії таких світових метрів PR, як Юп Корнеліссен та Деян Верчич.

5 Березня 2025 року відбулася світова прем`єра книжки. Таким чином побачив світ перший у галузі PR український підручник, який було видано за кордоном англійською мовою для студентів, викладачів і бізнес-спільноти з усього світу.

Книга має 310 сторінок. Вона містить теоретичні та прикладні аспекти корпоративних комунікацій, глобальні дослідження, репутаційні кейси та практичні моделі. Її особливістю є легка образна мова, цікаві аналогії, історичні екскурси та афоризми.

Це не просто книга, це маніфестація нашої стійкості, якісно нового рівня науковців і практиків, які крок за кроком виходять на світовий рівень у дослідженнях і самоідентифікації. Такі проєкти також роблять внесок у формування репутації України як країни нових можливостей і професіоналів у галузі освіти, дослідників-практиків і науковців, які своєю працею підживлюють студентів, підприємців, інтелектуалів на світовому рівні.


Далі на івенті з презентацією виступила Еліна Слободянюк – авторка бестселерів з копірайтингу і політтехнологій. Кандидат історичних наук. Тренерка з копірайтингу з двадцятирічним стажем презентувала нову книгу «Storytelling наше все. Сто історій для життя, бізнесу і майбутнього». Еліна розповіла історії з власного життя, розвінчала міфи.

Наведемо кілька тез з виступу спікерки:
«Homo sapiens можна визначити як тварину, яка вигадує історії. Його мислення будується на історіях, а не на цифрах та графіках. Навіть сам всесвіт люди представляють у вигляді історії, яка рясніє героями і лиходіями, конфліктами та примиреннями».
Міф 1. Я і так знаю сторітелінг. Всі хто, ТИПУ, практикує сторітелінг, його не вивчав. Діють інтуїтивно. Що не є STORYTELLING? Це не процес, не ієрархія, не хронологія, не біографія, не інформація, не кейс, не контент, не наратив.
Міф 2. Історії не працюють. Цей міф виник тому, що (на жаль) навіть кращі маркетологи плутають погану реалізацію із сутністю.
Міф 3. Історії – це довго, увага ЦА – коротка. Тримає не довжина, а актуальність. Для ілюстрації цього міфу Еліна навела конкретний приклад історії коротшої за хвилину.

Обговорили і серіальний тренд ТікТок  і чи можна вивчитись сторітелінгу без тренінгу та де компаніям брати сторітелерів.

Учасники івенту мали можливість придбати книжку й отримати автограф і особисті побажання від авторки.


Далі на івенті Оксана Тодорова, президентка АКМУ, авторка восьми бізнес-книжок розповіла про тренд «Гейміфікація». Тодорова провела бліц-презентацію продовження книги «Енергія сторітелінгу» в форматі авторської трансформаційної Гри «12 дзеркал. Енергія архетипів для бізнесу і кар’єри».
Storytelling

Ідея створити Гру виникла після кількох запрошень провести лекції про Архетипи. За власним досвідом Тодорова відчула, що досліджувати Архетипи краще не просто слухаючи теорію, як радіо у форматі лекцій, а проживаючи ці енергії безпосередньо в дії. Отже, Гра спрямована на проживання внутрішньої трансформації. Під час Гри учасник створює прототип Шляху Героя, збирає підказки у вигляді коучингових питань, ресурсних практик, які потім може втілити у реальне життя. Також Гра доповнена семплінгом ароматів, які підсилюють взаємодію з підсвідомістю і допомагають пройти трансформацію та заякорити певні інсайти і стани.

Своїм досвідом і враженнями від проходження Гри поділилась Світлана Василенко, професійна дикторка, ведуча тренінгів з розвитку голосу й дикції. В корпоративному форматі гру вже провели в Компанії СаБоНа, та в інших групах в Києві та Одесі. Отже, нова трансформаційна Гра «12 дзеркал. Енергія архетипів» – це інструмент, який допомагає в ігровому форматі, екологічно віднайти шлях трансформації для досягнення бажаної мети в бізнесі, кар’єрі чи особистому житті.


Емерджентність є наслідком прояву нелінійного посилення та рекомбінації раніше малопомітних властивостей. Яскравим прикладом активізації внутрішньої інноваційної спрямованості є розкриття потенціалу творчості співробітників банку ПУМБ. Молоде покоління мріє стати блогерами, проявляти креативність, а робота в банківській галузі стереотипно сприймається як нудна. А якщо запросити співробітників банку (в яких є бажання та енергія стати амбасадорами і розвивати особистий бренд)  знімати відео для тіктоку про досвід роботи в банку? Як це вплине на бренд работодавця і чи будуть дивитись такий контент користувачі тіктоку?

Саме про такий досвід розповіла Євгенія Лепеха, менеджерка проєктів Управління з розвитку бренду роботодавця в ПУМБ. Свою презентацію проєкту для амбасадорів ПУМБ на тему: «ТікТок для просування бренду роботодавця. Як EGC контент змінює правила гри» Євгенія розпочала з аналізу каналу тікток і його порівняння з іншими соцмережами: «Середній користувач TikTok проводить у додатку 95 хвилин на день, тоді як в Іnstagram – у середньому 29 хв. У тіктоці 1,1 мільярда активних користувачів на місяць, і ця кількість зростає швидше, ніж в Іnstagram. 50% користувачів соцмереж дізнається про товари та бренди саме в TikTok. 65% користувачів соцмереж покращують сприйняття бренду після перегляду його сторінки в TikTok. Згідно з дослідженням, контент в ТіkТоk має на 118% більше органічного у порівнянні з Іnstagram, де алгоритм охоплення часто обмежує охоплення нових акаунтів».
Storytelling
ТіkТоk – це PR для бренду, який працює в довгостроковій перспективі. ТіkТоk – це не просто про розваги, а про формування впізнаваності та довіри до бренду. Алгоритми платформи дозволяють контенту “жити” довше – відео можуть набирати популярність навіть через місяці після публікації. Аудиторія ТіkТоk не любить пряму рекламу, але охоче взаємодіє з цікавими та корисними відео від брендів. Регулярна присутність у ТіkТоk створює ефект “знайомства” – люди починають асоціювати бренд із позитивними емоціями та експертністю.

Далі Євгенія розповіла про ТІКТОК COMMUNITY ПУМБ, що об’єднало 233 учасників групи в Telegram. З них 37 колег створювали відео на особистих сторінках в тіктоці. 324 відео опубліковано. Кількість переглядів контенту 4,6 млн. Вподобайок 53 тис. Збереження 6,9 тис. Коментарів 10 тис.

Результати офіційної сторінки роботодавця @pump.career за 8 місяців вражаючі. Перегляди: 2.3М+; 14,2К на 1 відео. Уподобайки: 68К+; 419 на 1 відео. Коментарі: 4,4К+; 27 на 1 відео.

Що це принесло компанії? Відгуки і вакансії через тікток. Вже маємо більше 1000 відгуків на вакансії з ТікТок, а за 2024-й рік вже оформлено 16 співробітників. PR бренду роботодавця: сприйняття банку як сучасного та диджитального простору, який дуже цікавий молоді. Founder та CEO ТіkТоk-агенції WeSher назвала ПУМБ лідером EGC-контенту в Україні. Отже, EGC-контент – це тренд. Про сторінку роботодавця ПУМБ вже розповідають у комʼюніті рекрутерів, інфлюєнсери та агенції.

Що це принесло учасникам ПУМБ ТіkТоk  Community? Нових підписників, круті подарунки, реалізацію мрії стати блогерами і сформувати особистий бренд.

Далі Євгенія зазначила який контент, розміщений в тіктоці спрацював у неї.
Це огляди офісів і відділень банку. Для співробітників це дійсно буденні речі, але для зовнішньої аудиторії – це можливість зазирнути за лаштунки бізнесу. Тому такі відео й набирають багато переглядів.
Довгі сторітелінгі. Це може бути влог робочого дня, розповідь про досвід, цікава ситуація або інсайт, розказаний просто на камеру.
Адаптація трендів. Такі відео просто знімати і вони вірусяться за рахунок алгоритмів платформи. Беремо тренд і додаємо підпис відповідно потрібної ситуації або меседжів, які ми хочемо донести до аудиторії.
Також спрацювали анонси вакансій. Такий контент приносить користь пошукачам роботи і часто пересилається або додається до збережених, що робить відео більш віральним.
Відповіді на запитання аудиторії. Підписники самі підказують нам теми, які їх цікавлять. Тому гарною стратегією буде відповідати на їхні коментарі у форматі нових відео.

У якості прикладів переглянули найцікавіші відео з рекордною кількістю вподобайок, збережень і коментарів від користувачів.

Дякуємо спікерам нашої зустрічі. Дмитро Олтаржевський, Еліна Слободянюк, Євгенія Лепеха, Оксана Тодорова провели надихаючі презентації.
Storytelling
Щиро дякуємо за співпрацю команду Ювелірного Дому ZARINA і особисто СЕО компанії, Заріні Нетовкіної та директорці флагманського магазину Ювелірного Дому ZARINA Олександрі Стешенко. Дякуємо нашому смачному партнеру Lantmännen Cerealia UA і особисто Ірині Проніної і Марії Суліма за поживні і корисні для здоров’я смаколики Granola Bar і смачні подарунки для наших спікерів. Дякуємо нашим подарунковим партнерам – компанії PrintStore Group, і особисто Тетяні Павловскій і Анфісі Сіньовій а також компанії Retail Group і особисто Світлані Шибецькій за приємні подарунки учасникам зустрічі. Хочемо також подякувати за нашу багаторічну співпрацю і участь у заході компанію «ВіЯр» і особисто Ольгу Правільєву і Ольгу Мельнічук. Мережу косметики і парфумерії «ЖАН niche concept» і особисто Ярославу Демиденко і Богдану Матвійчук; БО «Карітас України»Марію Поляновську і Світлану СомIPay.ua – Наталію Коломєйко; компанії Nova Pay, ДТЕК Енерго, Укртелеком, Kormotech;  Жану Яремчук, Тетяну Борецьку та інших учасниць івенту.

Далі буде. До зустрічі на заходах нашої спільноти, колеги.

 

 

Про події і новини партнерів і членів Асоціації корпоративних медіа України читайте за посиланням: Інформаційний дайджест АКМУ #4 2025

 

 

 

Цікаво?

Підпишіться на нашу розсилку та будьте в курсі наших апдейтів

Ми зобов’язуємося тримати ваші дані в безпеці і надсилати тільки корисну інформацю

Читайте також

⭐⭐⭐
948

Інформаційний дайджест АКМУ #5 2025

Підтримка війська, освітні ініціативи, допомога дітям, турбота про команду, інвестиції в екологію та мистецтво. Українські компанії розробляють програми розвитку для співробітників, проявляють щиру турботу про суспільство, реалізуючи КСВ проєкти. Це частина повсякденного життя команд та турбота, що інтегрована у бізнес-стратегію. Читайте про цей досвід у нашому дайджесті.

⭐⭐⭐
1570

День Вишиванки. Наші коріння та крила.

Бліц-опитування Асоціації корпоративних медіа України. Щиро дякуємо всім, хто взяв участь: Ольга Мельнічук, VIYAR; Наталія Зміюк, юридична компанія Arzinger; Марія Суліма, Lantmännen Cerealia UA; Яна Нестерчук, Acino в Україні; Світлана Шибецька, BAYADERA GROUP; Олена Шрамко, Укртелеком; Пресслужба UKRSIBBANK BNP Paribas Group; Валентина Рущак, ОККО; Оксана Черненко, DCH Steel; Тетяна Павловська, Фабрика каталогів Printstore Group; Діана Соловей, Vega Telecom; Ірина Самайчук, біотехнологічна компанія BTU; Аліна Смишляк, Kormotech; Діана Груць, юридична компанія Main Business Partner; Анна Клименко, ПРАВЕКС БАНК; Вікторія Гончаренко, мережа медичних лабораторій Ескулаб; Ірина Стеценко, "АрселорМіттал Кривий Ріг"; Ольга Мотрук, SENSE BANK; Ганна Козирь, KNESS; Олег Серга, ПриватБанк; Інна Гальчинська, Vega Telecom Group; Наталья Степанюк, NOVUS; Валентина Йовенко, мережа «Аптека 9-1-1».

⭐⭐⭐
2468

Конкурс “Найкраще корпоративне медіа України 2025”

Триває прийом корпоративних проєктів для участі у конкурсі "Найкраще корпоративне медіа України 2025". Для реєстрації у конкурсі заповніть форму нижче. Ми зв'яжемося з вами та допоможемо з оформленням заявки та підготовкою пакету документів для оргкомітету конкурсу.

Форма вступу

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом.

Головна