Форум «Інновації в комунікаціях. Тренди-2025»
Визначили загальні висновки і ключові напрями змін у корпоративних комунікаціях. Більш детально і на конкретних кейсах своїм досвідом поділились на форумі представники і представниці компаній — галузевих лідерів.

Двадцять п’ятого листопада у надихаючому просторі 11 Mirrors Design Hotel відбувся бізнес-форум «Інновації в комунікаціях. Тренди-2025» і було підбито підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2024». На цьому заході зібрались представники і представниці кількох десятків компаній — галузевих лідерів, щоб окреслити тренди в корпоративних комунікаціях, послухати доповіді експертів, обмінятись досвідом і дізнатись про переможців конкурсу.
В наш час у корпоративних комунікаціях практично неможливо вигадати щось принципово нове, тому в трендах ми спостерігаємо розширення тематичних векторів і впровадження диджитал-складової. Незмінним залишається надважливе відображення величезної ролі українського бізнесу в економічній стабільності України й інформаційний супровід проєктів на підтримку наших воїнів. Це реабілітація та реінтеграція ветеранів і відбудова країни; комунікації великої кількості благодійних і соціальних ініціатив; поширення звітів про обсяги фінансової підтримки ЗСУ, тобто усе те, що зараз допомагає суспільству, командам в компаніях, кожному й кожній з нас вистояти і плідно працювати в Україні під час війни, що триває.
Оксана Тодорова, організаторка бізнес-форуму: «Майже три роки триває повномасштабна війна. І зрозуміло, що відчувається велика втома суспільства від болісних новин, тому компанії впроваджують потужні соціальні проєкти на підтримку військових. Фахівці додають у комунікації механіки гейміфікації і розважальний контент, спрямований на молоде покоління потенційних працівників та майбутніх споживачів. Від тематичних векторів виживання компанії перейшли на освітні, пізнавальні й соціальні проєкти — розвиток, екологічну трансформацію, засвоєння нових і підсилення існуючих навичок. Письмові комунікації поступаються місцем візуальному і відеоконтенту. Тематичні вектори проєктів розширились до відвертого обговорення теми різноманітності, ейджизму, гендерної рівності, неусвідомлених стереотипів. Компанії використовують сторітелінг, роблять акценти на цінностях, які допомагають вийти за межі фізичного виживання, наділяють комунікації сенсами жити й працювати в Україні з гідністю і повагою, з вірою в успішне і стабільне майбутнє нашої країни».
На бізнес-форумі спікери й спікерки розглянули наступні теми:
- сенси, що єднають і створюють важливі контексти, — патріотизм, свобода, українські традиції, воля, перемога;
- адаптація і реінтеграція ветеранів;
- освітні, пізнавальні й розважальні тематичні вектори в корпоративних комунікаціях;
- соціальні і благодійні проєкти, які утворюють екосистеми з великою кількістю партнерів;
- створення єдиного інформпростору — корпоративних порталів;
- впровадження чат-ботів для внутрішніх комунікацій (переваги й можливості);
- генерація текстового й візуального контенту штучним інтелектом;
- соціально важлива тема гендерної рівності. Рефлексія і осмислення різноманітності, неусвідомлених стереотипів (повага і прийняття);
- інформаційні запити українців, «прогноз погоди» тематичних векторів на 2025 рік;
- місце, яке залишилось для друкованих медіа в корпоративних комунікаціях; які переваги мають такі проєкти;
- доречний гумор і креатив в комунікаціях для молоді; механіки гейміфікації, фанові і драйвові відео в тіктоці й інстаграмі.
Ці тенденції, тематичні вектори й особливості корпоративних комунікацій розглянули і проілюстрували прикладами з власного досвіду на бізнес-форумі «Інновації в комунікаціях. Тренди-2025» експерти, дослідники, фахівці й фахівчині з маркетингу й піару.
Дмитро ОЛТАРЖЕВСЬКИЙ, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, на форумі розповів про подробиці проєкту «День після війни», який увійшов до Книги рекордів України;
Ксенія СІКОРСЬКА, директорка з маркетингу ПУМБ, розповіла про дієві кроки платформи інтеграції ветеранів і ветеранок «ЖИТИ НАЗУСТРІЧ»: «Повернення до цивільного життя — непростий шлях, і ніхто не має долати його наодинці. “ЖИТИ НАЗУСТРІЧ” — платформа інтеграції ветеранів і ветеранок у трудові відносини, підприємництво, фінансові процеси і суспільство»;
Ольга ПРАВІЛЬЄВА, директорка з персоналу компанії «ВіЯр», розповіла, як команда реалізує проєкт «З вдячністю до ветеранів» і чат-бот @Viyar_team_bot, з якими викликами має справу і які результати вже отримала;
Василь ГУБАРЕЦЬ, директор з корпоративних комунікацій фармацевтичної компанії «Дарниця», розповів про соціальну, патріотичну й емоційну складові проєкту «Дарниця — це наше!»;
Наталія ЗМІЮК, керівниця відділу PR та маркетингу юридичної компанії Arzinger, розповіла, як команда взяла за мету руйнування стереотипів про нудну й монотонну роботу юриста і створила фановий і драйвовий корпоративний акаунт в інстаграмі;
Ірина ПРОНІНА, HR & Legal Director, і Марія СУЛІМА, контент-менеджерка компанії Lantmännen Axa, розповіли про стратегію і тактичні дії команди підприємства — як оновили контент у соцмережах і tone of voice в тіктоці, чому додали ШІ до створення текстів та ілюстрацій і як відновили випуск корпоративного дайджесту;
Ольга СЛАСТУНОВА, провідна фахівчиня зі створення контенту і маркетингових політик, KPMG в Україні, представила проєкт «Ламаючи скляні стелі», який вчить боротися з гендерними стереотипами у бізнесі і мотивує жінок рухатися до своєї мети попри штучні бар’єри й перешкоди;
Віта ГОЛЬДМАН, засновниця і шеф-редакторка жіночої медіаплатформи «Українки», розкрила головні пошукові запити споживачів 24/25 — від генераторів до гендеру; зробила «прогноз погоди» у медійному просторі — нові майданчики і формати для просування бренду; прокоментувала головні тематичні вектори-2025, такі як інклюзивність, відновлення і соціально вагомий контент;
Анфіса СІНЬОВА, директорка з маркетингу фабрики каталогів Printstore Group, розповіла про ключові тренди у друкованих проєктах на прикладі офіційної книжки заходу — «Енергія сторітелінгу. Історії, архетипи, тренди в бізнес-комунікаціях», про те, як автори сучасних книжок поєднують офлайн з онлайном і які переваги мають друковані медіа в корпоративних комунікаціях, а також навела приклади сучасних друкованих видань — корпоративних проєктів галузевих лідерів.
Своїми враженнями від конкурсних проєктів рейтингу «Найкраще корпоративне медіа України — 2024» поділились журі конкурсу: Оксана Тодорова, президентка Асоціації корпоративних медіа України; Дмитро Олтаржевський, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами і зв’язків з громадськістю Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка; Ірина Кузнецова, голова Асоціації креативних індустрій України й офіційна представниця в Україні Cannes Lions International Festival of Creativity; Марія Бородай, незалежна експертка з комунікацій; віце-президентка Української ліги зі зв’язків з громадськістю, масштабуюча коуч ICF.
На завершення форуму оголосили підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2024». У цьому році в конкурсі взяли участь проєкти від ПУМБ; «ВіЯр»; Lantmännen AXA; ДТЕК «Енерго»; PrintStore Group; «Acino в Україні»; NovaPay; «Укртелеком»; юридична компанія Arzinger; «Кормотек»; фармацевтична компанія «Дарниця»; група компаній NOVA; ТОВ «Корум Дружківський машинобудівний завод»; IП «КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД»; ТМ «Фора»; UKRSIBBANK BNP Paribas Group; ДТЕК «Мережі»; Мережа АЗК OKKO; МХП; ТМ FADO; «KPMG в Україні»; «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»; Carlsberg Ukraine; мережа «Аптека 9-1-1»; «Сінево Україна»; AB InBev Efes Ukraine; управлінське товариство «УЛФ»; ТОВ «Кернел-Трейд»; АТ «ПРАВЕКС БАНК»; Universe Space Tech; ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг»; «Негабарит-Сервіс».
Організатор події: Асоціація корпоративних медіа України.
Генеральний партнер форуму: 11 Mirrors Design Hotel.
Інформаційні партнери: Медіа-платформа «Українки»; Асоціація креативних індустрій України (CIAU); група компаній Advanter Group.
Поліграфічний партнер: Фабрика каталогів Printstore Group.
Офіційна книга форуму: «Енергія сторітелінгу. Історії, архетипи, тренди в бізнес-комунікаціях» Оксани Тодорової.
Подарункові партнери:
Корпоративні еко-подарунки від Grow-Some Ukraine – брендовані набори для вирощування мікрозелені.
Корисні смачні подарунки для здоров’я і гарного настрою від компанії Finik Family.
Ігристий партнер додав святковий настрій: Latinium – німецьке ігристе вино, яке додасть фарб у ваше життя! Твій Latinium – твої правила!
Додала фану події: компанія Coca-Cola.
***
Отже, на бізнес-форумі були проаналізовані тренди і ключові вектори змін у закладених сенсах; тематичні вектори і формати корпоративних комунікацій на прикладах проєктів конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2024» і кейсах спікерів заходу.
Дякуємо нашим колегам за усвідомлення актуального практичного досвіду і спільний розвиток галузі корпоративних комунікацій в Україні.
Щиро дякуємо захисникам і захисницям України, які виборюють свободу нашої країни. Завдяки вам ми маємо можливість проводити дослідження й освітні заходи, жити і плідно працювати в рідній країні.
До зустрічі на наступних заходах Асоціації корпоративних медіа України, колеги!