1282

Форум «Інновації в комунікаціях. Енергія розвитку»

Визначили загальні висновки і ключові напрями змін у корпоративних комунікаціях. Більш детально і на конкретних кейсах своїм досвідом поділились на форумі представники і представниці компаній — галузевих лідерів.

Нові орієнтири галузі, тренди — 2026

Сімнадцятого листопада у Києві, в інноваційному просторі UNIT.City, відбувся бізнес-форум «Інновації в комунікаціях. Енергія розвитку» і церемонія нагородження конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2025». На подію зібралися представники й представниці провідних українських компаній, щоб визначити ключові тенденції корпоративних комунікацій, почути виступи колег-експертів, обмінятися досвідом і дізнатися імена цьогорічних переможців конкурсу.

Учасників і учасниць заходу привітали Оксана ТОДОРОВА, президентка Асоціації корпоративних медіа, і Дмитро Олтаржевський, доктор наук із соціальних комунікацій, професор, завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Навчально-наукового інституту журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка.

Спікери заходу зазначили, що головна увага управління корпоративними комунікаціями зосереджена на посиленні цифрової складової. Компанії розвивають корпоративні медіа в усіх можливих каналах (соцмережах, сайтах, месенджерах) і формують стратегію омніканальності. За допомогою чатботів та інноваційних технологій ШІ вони оптимізують рутинні процеси, збирають і обробляють великі обсяги даних, отримують більш релевантні характеристики аудиторії. Нові підходи дозволяють більш ефективно взаємодіяти із зацікавленими сторонами організації, успішно розвивати бренд роботодавця, будувати спільноти амбасадорів, надихати на створення UGC — контенту, згенерованого амбасадорами, співробітниками, клієнтами, блогерами.

Оксана ТОДОРОВА, президентка Асоціації корпоративних медіа:

«Сенси комунікацій бізнесу змістились від виживання до розвитку, до пошуку спільних тематичних векторів, які об’єднують і надихають мешканців різних регіонів та різні покоління українців. Компанії реалізують благодійні ініціативи, беруть участь у відновленні регіонів, створюють програми для реабілітації і реінтеграції ветеранів. Ці зусилля формують основу корпоративних комунікацій, у яких відображається спільна мета підтримки людей, команд і суспільства в умовах війни. Усе це зміцнює бізнес зсередини і дозволяє підтримувати економічну стабільність країни, розвивати й підсилювати команди співробітників.
З’являються ініціативи, присвячені сучасній освіті, культурі й мистецтву, фановим спортивним змаганням, екологічним трансформаціям, підвищенню добробуту суспільства. Бізнес дедалі частіше бере на себе роль джерела корисної інформації, мотивації і культурного камертона. Компанії розробляють різноманітні платформи для інтерактивної взаємодії з різними аудиторіями — соціальні проєкти на підтримку воїнів ЗСУ, ветеранів і родин загиблих захисників. Водночас у корпоративних комунікаціях компанії приділяють увагу новому поколінню — впроваджують елементи гейміфікації, створюють легкий і надихаючий контент з гумором для молодої аудиторії — потенційних співробітників та майбутніх споживачів.
Поступово змінюється жанрова палітра сучасних комунікацій. Текстові формати поступаються місцем візуальному відеоконтенту. Фахівці сміливіше говорять про інклюзивність — різноманітність, гендерну рівність, подолання стереотипів і ейджизму. Компанії звертаються до тематичних векторів митців різних жанрів (поетів, художників та ін.), залучають лідерів думок до популяризації української культури. Це створює суспільний резонанс навколо актуальних патріотичних тем і переосмислення культурної спадщини.
Основою сучасних комунікацій залишається сторителінг у форматах сюжетів, рилсів, каруселей, сториз, у яких ключовими цінностями залишаються гідність, взаємоповага й віра у перемогу України. Бізнес поступово адаптувався до реальності війни і створює культуру стійкості, єдності, людяності, підтримки, довіри, внутрішньої енергії, яка допомагає будувати майбутнє, шукати й знаходити джерела для розвитку».

Далі відбулися презентації експертів-практиків, які розглянули тренди і проілюстрували сучасні особливості корпоративних комунікацій прикладами реалізованих проєктів.

Дмитро Олтаржевський, доктор наук із соціальних комунікацій, професор, завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Навчально-наукового інституту журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка розповів про міжнародне просування проєкту «День після війни».

Видання було створено та опубліковано за рекордні 8 годин 39 хвилин. Цьогоріч воно було перекладене англійською мовою та представлене в Європі під час серії івентів для різних міжнародних аудиторій. Також Дмитро презентував нову книжку Understanding Corporate Communications. Це перший у галузі PR український підручник, виданий за кордоном англійською мовою для студентів, викладачів і бізнес-спільноти з усього світу: «Ми створили її разом з фахівцем-практиком у галузі управління репутацією Євгеном Загорульком. Книжка стала результатом співпраці з видавництвом Routledge, яке входить до Taylor & Francis Group – міжнародного академічного видавництва зі штаб-квартирою у Великій Британії».

Ірина Кузнецова, голова Асоціації креативних індустрій України й офіційна представниця в Україні Cannes Lions International Festival of Creativity визначила світові тренди в креативній індустрії, презентувала кілька талановитих проєктів фестивалю Cannes Lions. Якісні креативні відео підказують ідеї і надихають на створення власних шедеврів.

Також Ірина Кузнецова поділилась своїми враженнями від конкурсних проєктів рейтингу «Найкраще корпоративне медіа України — 2025» і відзначила особливими нагородами — книгою «Енергія креативу», тематичною підбіркою Cannes Lions і дипломами — конкурсні проєкти компаній «ТАС Агро» і Kormotech.

Ольга Правільєва, HR-директорка компанії «ВіЯр», презентувала досвід розробки й результати роботи чатбота «Команда VIYAR».

За рік надіслано понад 825 тисяч повідомлень, 72 тисячі відповідей на вікторини, задіяно 3 989 користувачів, отримано 1 270 заявок до кадрового резерву. Також Ольга розповіла, які механіки і креативні ідеї реалізує спільнота VIYAR Friends, як 80 активних амбасадорів створюють контент, діляться історіями, формують бренд роботодавця й обмінюють френдики на мерч. За перші місяці — 4 700 згадок і сотні креативних дописів. Ці проєкти допомагають системно й послідовно формувати корпоративну культуру підтримки, довіри та єдності.

Юлія Ткаченко, заступниця генерального директора з розвитку та продажів у мережах ПП ВТК «ЛУКАС», розповіла, що саме об’єднує, викликає любов і поступово й системно формує лояльність до бренду, чому компанія обрала емоційно щирий, короткий і влучний шаринговий формат для просування, як досвід споживача й емоційний візуальний контент змінюють правила гри і як рекомендації інфлюєнсерів та колаборації з іншими компаніями працюють на укріплення репутації бренду і більш широке охоплення.

Ольга Кудіна, менеджерка із зовнішніх комунікацій «Кока-Кола Беверіджиз Україна», презентувала корпоративне відео «Ми разом, навіть коли навколо темрява».

Фільм демонструє перші дні війни очима співробітників і розповідає, як з’явилася ідея створити масштабний благодійний проєкт — дарування одного мільйона пляшок кока-коли тим, хто цього потребує, і як ця благодійна ініціатива надихнула на подальші добрі справи. Авторам фільму вдалося показати силу корпоративної культури, підкреслити роль кожного співробітника у великій спільній справі, означити соціальну відповідальність бізнесу.

Євгенія Лепеха, менеджерка проєктів в управлінні з розвитку бренду роботодавця ПУМБ, розповіла, як PUMB Career в тіктоці ламає стереотипи. ПУМБ створив у тіктоці живу медіаекосистему, яка зруйнувала уявлення про банк як про нудну установу.

Проєкт об’єднав понад дві сотні співробітників, перетворивши їх на креаторів і амбасадорів бренду. На сторінці @pumb.career з’явилися кіновакансії, реаліті з офісів, пародії на фільми й влоги інкасаторів. Одинадцять мільйонів переглядів і 29 працевлаштованих — це результат системної побудови культури спільної творчості.

Орися Хом’як, керівниця відділу зовнішніх комунікацій компанії Kormotech, розповіла про синхронізовану роботу внутрішніх і зовнішніх комунікацій у контексті формування культури благодійності, яка генерується від співробітників і плавно перетікає у більш масштабні, зовнішні прояви.

Людмила Калініченко, головна фахівчиня з впровадження змін та лідерка спільноти амбасадорів UKRSIBBANK BNP Paribas Group, і Тетяна Шикерява, керівниця напрямку зовнішніх і внутрішніх комунікацій UKRSIBBANK BNP Paribas Group, розповіли, як драйв і людяність стають основою спільнот, які рухають зміни. Фахівчині презентували інструменти, що працюють у корпоративному середовищі банку, а також розповіли, як внутрішні комунікації перетворюються на живу екосистему, де кожен голос має вплив.

Марія Єщенко, керівниця підрозділу корпоративних комунікацій мережі магазинів «Аврора Мультимаркет», розповіла про корпоративні медіа Aurora’s Life і robota.avrora.ua — медіаплатформи для системної побудови бренду роботодавця. Разом ці два проєкти демонструють тренд епохи. У наш час компанія стає не просто місцем роботи, а спільнотою, яка формує атмосферу довіри і підтримки, системно документує свій шлях, створює власну культуру й відкрито ділиться нею зі світом.

ARZINGER розповіла про те, як перетворити корпоративні будні на гру. «На конференції ми презентували шопер із картою досягнень — проєкт, у якому кожне професійне чи соціальне досягнення колеги не залишається непоміченим. Від перемог у судах до донорства крові — за кожен здобуток колега отримує символічний пін як відзнаку свого внеску у спільну справу. Так ARZINGER формує культуру залученості, де серйозність юристів гармонійно поєднується з натхненням, творчістю і відчуттям командності», — зазначила PR-команда юридичної фірми ARZINGER.

«Жан niche concept» презентували унікальний проект — нішовий парфум SVITO LINA, створений брендом Puredistance спільно з легендарною тенісисткою Еліною Світоліною. Цей проєкт має важливу благодійну складову. Компанія «Жан» з кожного проданого флакона перераховує 30 € до Svitolina Foundation. А компанія Puredistance та Ян Евоуд передають увесь свій заробіток від проєкту SVITO LINA на ініціативи благодійного фонду Еліни Світоліної, який активно займається підтримкою молодих талановитих спортсменів і розвитком тенісу в Україні.

Далі своїми враженнями від конкурсних проєктів рейтингу «Найкраще корпоративне медіа України — 2025» поділилось журі конкурсу: Оксана Тодорова, президентка Асоціації корпоративних медіа України; Дмитро Олтаржевський, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами і зв’язків з громадськістю Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка; Ірина Кузнецова, голова Асоціації креативних індустрій України й офіційна представниця в Україні Cannes Lions International Festival of Creativity; Марія Бородай, незалежна експертка з комунікацій, масштабуюча коуч ICF, сертифікована AgileBrain® Practitioner.

Дмитро ОЛТАРЖЕВСЬКИЙ, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Навчально-наукового інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка зазначив:
«Ми не обирали цей важкий час, але ми можемо обирати, як в ньому жити. З початком російсько-української війни бізнес, як і все наше суспільство, пройшов прискорений курс виживання, випробування на довіру, щирість і людяність. Те, що колись було розділеним функціоналом, – комерція, управління персоналом, маркетинг, комунікації – стало єдиною системою життєздатності та протидії агресору. Українські компанії навчилися адаптуватися, стали носіями важливих сенсів. Вони підтримують свої команди, допомагають ЗСУ, створюють креативний контент, який підтримує та надихає.
Усе це, звісно, відображається у корпоративних медіа, які сьогодні представлені на конкурсі. Серед інших я б відзначив проєкт МХП співпраці з «Українською правдою» «Нечитані вірші» – подкаст, який повертає голоси митців розстріляного відродження. Це і глибокі за своїми соціальними посланнями та гуманізмом проєкти ПУМБ «Жити назустріч» і «Теплокровність». Це і витончений мистецький проєкт «Різдвяна Зірка» від АрселорМіттал Кривий Ріг і багато інших. Усі вони демонструють, що комунікації в умовах війни не просто формують корпоративний імідж. Вони передають цінності, відповідальність і сенс життя кожної компанії.

За останні роки корпоративні комунікації еволюціонували від пафосних глянцевих картинок і голосних штучних гасел до енергії дій, в яких звучить щирий людський голос, справжня любов до України та ненависть до ворога. Це комунікації про незламність і доброту, про взаємну підтримку і віру. Про Україну, яка працює, бореться і мріє. Навіть посеред темряви».
На завершення форуму оголосили підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2025».

У цьому році в конкурсі взяли участь проєкти від компаній та організацій:
ПУМБ; «ВіЯр»; ДТЕК «Енерго»; PrintStore Group; «Укртелеком»; Arzinger; Kormotech; АТ «ПриватБанк»; «Інтерпайп»; «АрселорМіттал Кривий Ріг»; МХП; IП «Кока-Кола БеверіджизУкраїна Лімітед»; UKRSIBBANK BNP Paribas Group; АТ «Райффайзен Банк»; «Ернст енд Янг»; «KPMG в Україні»; ТОВ «Кернел-Трейд»; «Контінентал Фармерз Груп»; «ТАС Агро»; Мережа магазинів EVA; «Аврора Мультимаркет»; Мережа магазинів парфумерії і косметики «ЖАН Niche Concept»; Ribas Hotels Group; Carlsberg Ukraine; ВТК «ЛУКАС»; ПАТ «Дарниця»; мережа «Аптека 9-1-1»; PR buro Ackermann; Профспілка працівників атомної промисловості України.

BestCorpMediaUkraine2025

Переможці щорічного національного рейтингу корпоративних медіа України.

BestCorpMediaUkraine2025

Ґран-прі конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2025» нагороджені корпоративні проєкти:

ПУМБ — сайт studenthub.pumb.ua
Мережа магазинів EVA — корпоративний tiktok.com/@work.eva.ua
ПУМБ — корпоративний tiktok.com/@pumb.career
ВТК «ЛУКАС» — корпоративний instagram.com/lukas.from.ukraine
UKRSIBBANK BNP Paribas Group — корпоративний facebook.com/ukrsibbank
«ВіЯр» — чат-бот «Команда ВіЯр»
PR buro Ackermann —  телеграм-канал @Magic&PR
«МХП» — корпоративний сторителінг MHP Run4Victory
Kormotech — фільм «За покликом серця»
«ТАС Агро» —  відеопроєкт TAS Agro Change
UKRSIBBANK BNP Paribas Group — відеопроєкт UKRSIBBANK News
KPMG в Україні — електронне видання KPMG Review Magazine
«Ернст енд Янг» — електронне видання EY Times
«АрселорМіттал Кривий Ріг» — газета «Металург»
«МХП»  — дайджест «МХП Поруч»
«Аврора Мультимаркет» — журнал AURORA’S LIFE
Мережа магазинів парфумерії та косметики «ЖАН Niche Concept» — журнал «Модно»
Фармацевтична фірма «Дарниця» — корпоративний «Звіт екосистеми добробуту»
KPMG в Україні — корпоративний звіт M&A Radar
Юридична компанія Arzinger —  «Корпоративна соціальна відповідальність. Звіт проєктів»
Юридична компанія Arzinger — корпоративний календар «Надія»
Kormotech — корпоративний сувенір K-Values
Ribas Hotels Group — корпоративна книга «Більше ніж команда»
ДТЕК Енерго — проєкт «Футбольний турнір серед підприємств ДТЕК Енерго»
«МХП» — проєкт Driver Fest
«АрселорМіттал Кривий Ріг» — проєкт «Разом з АМКР»
KPMG в Україні — проєкт Your Business in Ukraine (англомовне видання)
«Кернел-Трейд» — мистецький проєкт «Арт-зйомка співробітників до 30-річчя компанії»
PJSC Carlsberg Ukraine — проєкт «Програма амбасадорства PJSC Carlsberg Ukraine»
«ВіЯр» — проєкт Viyarfriends
ПриватБанк — корпоративний Подкаст «Хотіли спитати»
«Райффайзен Банк» — проєкт What’s up in Raif
«КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД» — проєкт «Даруємо тепло – зігріваємо людей» мобільні котельні від Coca-Cola
«МХП» — проєкт «#НЕЧИТАНІ_ВІРШІ РОЗСТРІЛЯНИХ ПОЕТІВ»
«АрселорМіттал Кривий Ріг» — проєкт «Різдвяна Зірка»

 

II місце конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2025» посіли корпоративні проєкти наступних компаній:

«Аврора Мультимаркет» — сайт robota.avrora.ua
ПУМБ — корпоративний instagram.com/pumb.ua
«Інтерпайп» — корпоративний чат-бот «Інтерпайп»
«Укртелеком» — корпоративний сторітелінг «Офісна пет терапія. Підтримка 24/7»
«КОКА-КОЛА БЕВЕРІДЖИЗ УКРАЇНА ЛІМІТЕД» — фільм «Єдність та підтримка, навіть у найтемніші часи»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group — відеопроєкт «Люди – наш головний капітал»
Профспілка працівників атомної промисловості України — газета «Атомник України»
«Контінентал Фармерз Груп» — газета «Наш континент»
ПриватБанк — дайджест «Приват Дайджест»
ПриватБанк – звіт «Інтегрований річний звіт 2024»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group — звіт «Консолідований звіт про управління 2024»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group — звіт «Звіт зі сталого розвитку 2024»
«Контінентал Фармерз Груп» — календар «Наш континент»
PrintStore Group — сувенір «Новорічний корпоративний подарунок 2025»
Юридична компанія Arzinger — сувенір «Шопери із гейміфікацією та пінами»
«Фармацевтична фірма «Дарниця» — Різдвяний подарунок «Корені, що об’єднують»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group — проєкт «35 років важливих кроків»
UKRSIBBANK BNP Paribas Group — проєкт Спільнота амбасадорів бренду «BrandStars USB»
«Аптека911.юа» — проєкт «Агенти змін»
ПУМБ — корпоративний подкаст Pumb Talk
Kormotech — проєкт «22 Добрі Справи»

 

III місце конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2025» посіли корпоративні проєкти наступних компаній:

«Укртелеком» — Проєкт з посилення бренду роботодавця «Жінки в Укртелеком»
Мережа магазинів EVA — сторінка instagram.com/work.eva.ua
Мережа магазинів парфумерії та косметики «ЖАН Niche Concept» — сторінка instagram.com/jan_niche_concept
«Аптека911.юа» — календар «Щастя у простих речах»

Диплом учасника конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2025»:

«Укртелеком» — відеопроєкт «Аматорські короткометражки»

BestCorpMediaUkraine202

Організатор події: Асоціація корпоративних медіа України.

Інформаційні партнери: Медіа-платформа «Українки»; Асоціація креативних індустрій України (CIAU); група компаній Advanter Group.

Поліграфічний партнер: Фабрика каталогів Printstore Group.

Офіційна книга форуму: «Енергія сторітелінгу. Історії, архетипи, тренди в бізнес-комунікаціях» Оксани Тодорової.

Подарункові партнери:

Подарунковий партнер: Lukas — це смак, що об’єднує. Круасани, цукерки, печиво, торти й тістечка — усе, щоб дарувати тепло й щастя у кожен день.

Ігристий партнер додав святковий настрій: MARENGO Lambrusco – дарує італійський смак у кожній бульбашці!

Додала фану події: компанія Coca-Cola.

Відео-партнер: компанія Manifest production.

***

Отже, на бізнес-форумі були проаналізовані тренди і ключові вектори змін у закладених сенсах; тематичні вектори і формати корпоративних комунікацій на прикладах проєктів конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2025» і презентаціях спікерів заходу.

Дякуємо нашим колегам за усвідомлення актуального практичного досвіду і за спільний розвиток корпоративних комунікацій в Україні.

Щиро вдячні захисникам і захисницям України, які виборюють свободу нашої країни. Завдяки вам ми маємо можливість проводити дослідження й освітні заходи, жити і плідно працювати в рідній країні.

До зустрічі на заходах Асоціації корпоративних медіа України!

 

 

 

Цікаво?

Підпишіться на нашу розсилку та будьте в курсі наших апдейтів

Ми зобов’язуємося тримати ваші дані в безпеці і надсилати тільки корисну інформацю

Читайте також

***
1610

Особисті практики, що підвищують енергію від лідерів думок

Про корпоративні традиції, особисті ритуали, конкретні практики для підтримки ресурсного стану і підвищення енергії розповідають лідери думок: Оксана Тодорова, Артур Лупашко, Наталія Єремєєва, Ростислав Вовк, Оксана Аккерман, Якоб Ааруп-Андерсен, Олена Ведмідь.

📣📣📣
3005

Проєкти конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2025»

Для реєстрації у конкурсі 2026 року заповніть форму нижче. Ми зв'яжемося з вами та допоможемо з оформленням заявки та підготовкою пакету документів для оргкомітету конкурсу.

***
1815

ЗГАДАЙ, ЯК УСЕ ПОЧИНАЛОСЬ… Історії про початок кар’єри

Надихаємось, дізнаємось цікаву інформацію. Свої історії про початок кар'єри надіслали наші колеги: Ірина Пискур, Мирослава Войціцька, Дарія Макарова, Людмила Калініченко, Ірина Антоненко, Віка Петришак, Ярослава Терещенко, Тарас Грицак, Олександра Артемова, Юлія Ткаченко, Анфіса Сіньова, Віта Гольдман, Антон Бабенко, Катерина Бас, Ольга Ліщина, Олександр Саакянц та ін.

Форма вступу

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом.

Головна